Множення іменованих чисел на двоцифрові числа. Порівняння задач на знаходження
числа за двома різницями
Мета: ознайомити учнів з прийомом множення іменованих чисел на двоцифрове число;
формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження чисел за двома різницями,
порівнювати їх умови і розв’язання; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Усні обчислення
Робота в групах
Кожна група отримує текст завдання. Перемагає група, яка першою впорається із завданням.
На фермі у Федота є і коні, і кури, і корови, і свині.
У корів і свиней усього 56 ніг.
У корів і курей усього 34 ноги.
У коней, корів і свиней усього 64 ноги.
У всіх тварин разом 74 ноги.
Скільки тварин на фермі у Федота?
Відповіді: 2 коні, 6 корів, 8 свиней, 5 курей.
3. Математичний диктант (див. додатковий матеріал до уроку на с. 3)
4. Актуалізація знань, постановка проблемного питання, повідомлення теми
і мети уроку. Робота за підручником (с. 150)
Завдання 942 (усно)
1 т : 20 = 1000 кг : 20 = 50 кг
1 ц : 20 = 100 кг : 20 = 5 кг
1 т – 20 кг = 1000 кг – 20 кг = 980 кг = 9 ц 80 кг
1 ц – 20 кг = 100 кг – 20 кг = 80 кг
2 кг 500 г · 2 = 5 кг
3 м 50 см · 4 = 14 м
III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Робота за підручником (с. 150)
Завдання 943
Висновок. При множенні складені іменовані числа замінюють простими.
У відповіді просте іменоване число замінюють складеним.
2. Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Письмове виконання завдань з поясненням на дошці
Завдання 944
8349 м 76 см · 48 = 400 788 м 48 см 5 м 25 см · 24 = 126 м
7 ц 8 кг · 45 = 318 ц 60 кг 24 кг 800 г · 35 = 868 кг
11 см 5 мм · 66 = 759 см 5 м 42 см · 50 = 271 м
— Закінчіть речення.
При множенні складене іменоване число замінюють... (простим).
У відповіді просте іменоване число замінюють... (складеним).
2. Пальчикова гімнастика
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 150)
Завдання 945 (колективно)
Задача 1
Розв’язання
1) 560 – 490 = 70 (т) — більше перевіз перший шофер;
2) 70 : 2 = 35 (т) — 1 самоскид за 1 рейс;
3) 560 : 35 = 16 (рейс.) — робив перший шофер;
4) 490 : 35 = 14 (рейс.) — робив другий шофер.
Відповідь: 16 рейсів робив перший шофер і 14 рейсів — другий.
Задача 2 (обернена)
Розв’язання
1) 16 – 14 = 2 (рейс.) — більше робив перший шофер;
2) 70 : 2 = 35 (т) — за 1 рейс;
3) 16 · 35 = 560 (т) — перший шофер;
4) 14 · 35 = 490 (т) — другий шофер.
Відповідь: 560 т цементу перевіз перший шофер і 490 т — другий.
Завдання 946 (самостійно)
Розв’язання
1) 170 · 3 = 510 (г) — один кекс;
2) 510 · 25 = 12 750 (г) — 25 кексів.
12 750 г = 12 кг 750 г.
Відповідь: 12 кг 750 г важать 25 кексів.
Завдання 947 (з коментуванням)
Розв’язання
1) Р = 2 · (а + а);
2) S = а · а;
при а = 36 см:
Р = 2 · (36 + 36) = 2 · 72 = 144 см;
S = 36 · 36 = 1296 см 2 .
Завдання 948 (самостійно)
Розв’язання
1) 627 – 285 = 342 (п) — більше першого дня;
2) 342 : 6 = 57 (п) — за 1 рейс;
3) 627 : 57 = 11 (рейс.) — першого дня;
4) 285 : 57 = 5 (рейс.) — другого дня.
Відповідь: 11 рейсів було зроблено першого дня і 5 рейсів другого дня.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Продовжіть речення.
Сьогодні на уроці я вчився...
Для мене було важливим і цікавим...
Мені здалося складним...
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 949 (с. 151).
Додатковий матеріал до уроку
Математичний диктант
Запишіть частку чисел 150 і 3.
Задумане число збільшили в 100 разів і отримали 8000. Яке число задумали?
Добуток чисел 5 і 1000 зменште на 1000.
Суму чисел 310 і 690 збільште в 32 рази.
Якщо від задуманого числа відняти найменше чотирицифрове число, то вийде 7580.
Яке число задумано?
Знайдіть від 20 000.
Довжина прямокутника 10 см, ширина в 5 разів менше. Знайдіть площу прямокутника.
Якщо перший множник 50, а другий — такий самий, то чому дорівнює добуток?
У скільки разів число 40 менше, ніж 280?
На скільки число 40 менше, ніж 280?
Добуток чисел 20 і 20 збільште у 10 разів.
Відповіді: 50; 80; 4000; 32 000; 8580; 12 000; 20 см 2 ; 2500; 7; 240; 4000.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар