четвер, 4 травня 2017 р.

Година спілкування з елементами тренінгу "Зроби свій вибір на користь здоров’я"


Зроби свій вибір на користь здоров’я

Мета:
засвоєння знань про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на здоров’я; формувати бачення та усвідомлення учасниками власних пріоритетних цінностей, необхідних для повноцінного життя; виховувати ціннісне ставлення до власного здоров
я

Хід заняття

Доброго дня, діти!

Сьогодні перед нами стоїть завдання –  визначити, що таке здоров’я, яке значення воно має в житті людини, і наскільки наше здоров’я залежить особисто від нас самих.

1.     Вправа « Коло асоціацій зі словом «здоров’я» (15хв.)

Мета: активізувати учасників для виконання наступної вправи, створити позитивний настрій.

А зараз я пропоную кожному з вас по черзі назвати асоціацію до слова «здоров’я». Ви можете пропонувати будь-яке слово, яке перше з’являється у вас в думках, коли ви чуєте слово «здоров’я».

( на екрані компютера (проектора) зявляється слайд з переліком компонентів здоровя діти знаходять ті, що вони назвали)

Отже, ми з вами з’ясували з чим у кожного з вас асоціюється слово «здоров’я». Всі наші асоціації позитивні (посмішка, сонце, радість, успіх і т.д.).

Молодці, давайте ж дамо визначення слову здоровя

(Діти дають визначення) А здоровя це лише тоді коли нічого не болить?

Підніміть ручки до гори ті хто вважає що буди засмученим, або в поганому настрої все одно означає бути здоровим. Гаразд. А чи здатні ви в такому стані займатися звичайною роботою? Опустіть ручки ті хто каже «ні».

Ви всі опустили ручки. Отже здоровя це не лише фізичний стан, а також стан душевної емоційної рівноваги.

Давайте подумаємо, що ж може негативно вплинути на наше здоров’я? Так, екологія, неправильне харчування, звички, азартні ігри і т.д.

( на екрані компютера (проектора) зявляється зображення факторів що негативно впливають на здоровя)



Дослід

Якби я запитала у вас про те, якому напою ви віддаєте перевагу: воді, сокові, молоку чи Кока-Колі, то скільки з вас обрали Кока-Колу? (піднімаю вгору пляшку з цим або іншим солодким напоєм).

Чому? (вона приємна на смак, вона солодка, вона допомагає мені не спати, вона вгамовує спрагу).

1.                Здається я не помиляюсь, що більшість з вас купують напої, подібні до Кока-Коли. Я також думаю, що дехто з вас уже встиг прочитати список інгредієнтів, з яких складаються ці напої, на пляшках, а дехто ще ні. Що ж входить до складу Кока-Коли? (цукор або його замінник, кофеїн, сироп із кукурудзи, харчові барвники, консерванти, газована вода і т.д.)

Як ви думаєте, що б могло трапитись, якби я додала ще один новий інгредієнт до цього напою?
(змінився б смак, покращився б смак, змінився б колір, погіршився б смак).

Я збираюсь додати до Кока-Коли трошки солі. (кидаю у склянку стільки солі, щоб рідина почала сильно булькати).

Як те, що я додала дуже маленьку кількість солі, може вплинути на вигляд Кока-Коли? Як це вплине на її смак? Можливо, із вас хоче скуштувати її? (заохочую учнів, запевняю що смак рідини майже зовсім не змінився).

(кидаю ще трошки солі у склянку)

А що трапиться, коли я додам удвічі більше солі, ніж у перший раз? (буде вдвічі більше бульбашок, поміняється колір, зміниться смак).

Що ви бачите зараз? У мене не виходить та ж сама реакція. Можливо, нам треба ще більше солі.(додаю ще солі у склянку).

Як ви думаєте, чому у нас не відбувається та ж сама реакція, що і першого разу? Цікаво, як сіль вплинула на Кока-Колу? Можливо, хтось скуштує її зараз?

(заохочую учнів, щоб вони скуштували її. Смак буде більш солоним, але не жахливим).)

Яка вона на смак? (солона)

Чи вона така ж газована, як на початку? (Ні, рівень газованості рідини значно знизився)

2.                     Проведемо наступний експеримент. Я наливаю пів склянки Кока-Коли, а тепер додам трішки молока, перемішаю. Скажіть що відбулося

(кока-кола побіліла, молоко зкипілось, молоко випало в осад)

Чи скуштували б ви її зараз (ні)

Проведемо той самий експеримент з водою. Що відбулося?

Наскільки корисною є Кока-Кола зараз? Чи відповідає вона своєму справжньому призначенню? (Ні, не дуже.)

Як би ви пояснили хімічну реакцію в нашому експерименті, уявивши собі замість Кока-Коли наш організм, а замість солі та молока – негативні фактори, які впливають на наше здоров’я? (Спочатку нам здається, що він не завдає нам ніякої шкоди, але чим більше цього негативу, тим сильніший їхній вплив на наш організм)

Тепер перед вами склад чіпсів та сухариків. Прочитайте склад, порахуйте кількість компонентів.

(діти читають, рахують)

Виконали? То скільки компонентів в чіпсах, а в сухариках?

А чи відомі вам всі компоненти чи є такі що ви не знаєте (Е616, Е 203, бензонат натрію)

Діти, а як ви гадаєте чи несуть користь вашому організму ті компоненти, що виробник зашифрував цифрами і навіть не вказав їх назви (мабуть ні, шкодять)



2.     Вправа  «Силуєт» (10 хв)

Розбийтеся на три групи. В кожної групи на парті є аркуш паперу, кольорові олівці, фломастери. За 10 хвилинви маєте зобразити модель здоров’я, в яку можуть входити всі складові здоров’я.

(Групи представляють свою модель.)
А  тепер обміняйтесь своїми моделями. Тепер перед вами стоїть завдання «зруйнувати» модель. Ви маєте зобразити чинники, що руйнують здоров’я.
(учні малюють, записують негативні фактори)
 Що ви відчували, коли руйнували чужу модель здоров’я?
 (жаль, співчуття) Чи легко відновити зруйноване? (так, але важко, ні )
Висновок: відновити зруйноване дуже важко, тому треба берегти те, що маємо.
Це завдання проведене не випадково, одним із чинників здоров’я, що руйнує його є шкідливі звички.

Шкідливі звички:
 - Вживання алкоголю;
 - Тютюнопаління;
 - Вживання наркотичних речовин;
 - Переїдання;
 - Надмірне захоплення будь-чим (комп'ютерні ігри, перегляд телепередач та ін.);

(показ слайдів з зображенням шкідливих звичок)

1.     Вправа «Кордон» (7 хв.)

А зараз я пропоную всім вам піднятися, щоб взяти участь у наступній вправі. Ви всі стаєте в одну колону (уявний кордон). Я зачитуватиму вам твердження, а ви подумки повинні будете визначити своє ставлення до почутого. Ті, хто погоджується із даним твердженням повинні зробити крок вправо, ті, хто не погоджується – крок вліво, хто сумнівається або не впевнений у своєму виборі – залишається на кордоні. Отже, слухаємо перше твердження:

1.     Можна бути здоровим якщо ти матеріально забезпечений.

2.     Якщо їсти чіпси, то нічим не захворієш.

3.     Перша спроба вживання легкого наркотику не шкідлива.

4.     Якщо спробувати алкоголь в компанії нічого не буде.

5.     Здоров’я людини повністю залежить від її поведінки.

6.     Спортсмен – здорова людина.

7.     Коли палиш виглядаєш круто.

8.     Шкідливі звички – це хвороба?

Не бійтесь висловити свою думку, говоріть так, як ви вважаєте.

Отже, ми провели з вами цю вправу з метою обміну думками, кожен з вас висловив своє бачення проблеми, почув думки інших. Зробив для себе певні висновки.

Наш тренінг підходить до свого завершення, але на прикінець ми проведемо звами останню вправу

Гра-розминка „Емоція по колу” (5 хв)
Мета: зняти емоційну напругу, пожвавити роботу.
Сядьте в коло. Тепер  кожен по черзі за допомогою міміки передає якусь емоцію, всі інші один за одним її повторюють. І так за часовою стрілкою, поки не дойдем до того з кого розпочали (діти показують емоції)

Підсумок

Тепер зробимо підсумок, висновок. Давши відповідь на декілька запитань

То що таке здоровя? (відповідб учнів)

А відкого залежить здоровя (від нас самих).


Свято букварика

Свято букварика
Вчитель: Доброго дня любі гості, ми раді вітати вас на нашому святі.
Сьогодні не звичайний день, сьогодні ми прощаємось з буквариком, прощаємось з першим класом.
Давайте ж разом пригадаємо, як пройшов цей рік.
Чимало ми зробили за рік, покорили серця вчителів: ми танцювали, співали, грали, участь у змаганнях приймали, ми навчалися сумлінно, а бешкетували просто на відмінно

1 учень: В першім класі урочистий
                День прощання з Букварем.
                Пригадай-но, як колись ти
                Був маленьким школярем.
2 учень: Любі гості: мами й тата
В нас − Букварикове свято
Добре, що прийшли до нас,
В наш чудовий перший клас.
3 учень: Ми всіх гостей вітаємо
І дуже всім радіємо,
Бо вже всі букви знаємо,
Самі читати вміємо.
4 учень: Як краплинок у Дніпрі,
І як зірочок вгорі,
Як листочків на гіллі –
Стільки книг є на землі.
5 учень: Та одна лиш книга є,
Першою знання дає,
Кожен хто у школі вчився,
З тою книгою здружився.
6 учень: Від найпершого дня дуже любий він нам.
                І веде нас усіх по Країні Знання.
7 учень: Літера перша і перше слово.
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка і друга сторінка.
Перша тривога і перша оцінка.
8 учень: Ми всі вчимося залюбки,
Гартуємось, міцніємо,
Читаємо, з захватом книжки
І про майбутнє мріємо.
9 учень: Дякуємо, Букварику,
Що навчив нас гарно так читати.
Хай кожен гість перевіряє
Чи знають учні Букваря?
Чи можна нам, школярикам,
Прощатися з Буквариком?
Пєчкін: Це 1- А клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа. А якщо дозволите, то і я побуду у вас на святі.
(Учень читає листа:)
«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію З нетерпінням чекаю визволення.Ваш Букварик.»
Шапокляк: Привіт, малявки! Щоби такого зробити поганого? Не віддати вам букварика чи що? Гаразд не плачте. Якщо ви правильно будете відповідати, то станете моїми друзями і отримаєте своюбукваря. Відповідайте: -так або – ні!
-         Треба гарно вам читати? (Так)
-         Треба менших ображати? (Ні)
-         На перервах верещати? (Ні)
-         Парти всі розмалювати? (Ні)
-         Друзів треба виручати7 (Так)
-         Треба слухати матусю? (Так)
-         Тоді дратуйте хоч бабусю! (Ні)
-         У класі вибийте шибки! (Ні)
-         Вчительці робіть все навпаки! (Ні)
-         Чи хочете друзями моїми стати? (Ні)
-         Та я ж вас краще вчительки буду навчати! (Ні)
Тоді беріть його і забирайтеся геть. З такими розумненькими і добренькими я й сама не хочу дружити.

Букварик:  Я, Букварик, вам відомий,
                      Дуже гарний, малюнковий,
                          Я на свято поспішав,
                          Та як бачите в біду попав
                          Розірвали мої сторінки сторінки
                         
букви розлетілись на вкруги
                          Ой - ой - ой! Хто може знати,
                          Як ці букви позбирати?!
Вчитель: Дітки допоможемо позбирати букви для букварика
Збирання букв
Букварик: Дякую вам дітки милі.
     Тепер я знов красивий,
      Цілий.
       Киця Мур-няу!..
Хто це галас тут здійняв?!.
Знову ці школярі….
Треба знать вам ті букви?
Краще грайтеся, розважайтеся
І нічим не переймайтеся…
Літери? Це просто дивно!
І кому вони потрібні?
У– горбате,
А – нерівне..
Ну а цю… Не треба й вчити!
Я без них не знаю лиха
І гуляю у дворі!
З мене приклад всі беріть
І уроки не учіть!
Сценка «Кошеня» (на сцену виходять Учень, Кошеня і Баранець)

Учень:           
Засмутилось Кошеня:
Треба в школу йти щодня
І прикинулося в мить,
Що у нього хвіст болить.

 Довго думав Баранець
 І промовив, як мудрець:

 Баранець:                 
Це хвороба не проста -
Треба різати хвоста.

Кошеня (кричить)  Ніколи! Краще я піду до школи!
Вчитель: Впізнав хтось себе в кошеняті? Давайте ж ми покажемо як проходить наш урок?
-      А можна вийти
-      Мені скучно
-      Відкрийте вікно мені жарко
-      А в столову скоро
-      А усіх пускають а мене ні
-      Закрийте вікно мені холодно
-      А можна в туалет
-      А я спати хочу
-      Коли перерва

Циганка: А ви хто такі?
Учень : Ми першокласники.
Букварик: О та це ж вона нашу «Математику»
Циганка: Давайте я погадаю вам, які оцінки будуть у 2 класі.
Учень: Не треба нам гадати. Ми і без тебе знаємо, що оцінки у нас будуть гарні. Ти краще розкажи де математика.
Циганка: Яка математика?! Краще в карти зі мною пограйте.
Учень:Ольго Миколаївно, а хіба дітям можна в карти грати?
Вчителька: Звісно – це не дитяча гра, але ж треба виручати Математику, то ж доведеться спробувати. А якщо буде важко, то гості нам допоможуть.
(Циганка дістає з рукавів карти з прикладами і показує дітям .Діти відповідають).
Циганка: Вгадали.
Учень: А ми не гадаємо, ми так усе знаємо. Віддавай Нам Математику

Математика: Раз, два, три, чотири, п'ять
Вміють учні рахувать!
Але хто мене не знає,
Хай даремно не гуляє.
Треба всім вивчать сумлінно
Всю таблицю «на відмінно».
Дуже точна я наука.
Хоч і вчити мене – мука,
Але знати треба всім,
Щоб не плутать три і сім!
Цифра 1: Серед чисел я найперша,
Відлік всьому починаю
І хоча я не актриса,
Всяк мене чудово знає.
Ось один, чи одиниця, −
І тонка, й пряма, як спиця.

Цифра 2: А ось це осьцифра два.
В неї, кругла голова,
Довгий хвіст, зігнута шийка.
Отака, як бачиш − двійка.

Цифра 3: Перші цифри – дві сестри.
Ось і третя – цифра три.
Трійку, третій із значків
Складено іздвох гачків.

Цифра 4: Ось чотири жартівливо
Вигинає лікоть вліво.

Цифра 5: Вийшла потім погуляти
На папері цифра п'ять.
Руку вправо простягнула,
Ніжку бубликом зігнула.

Цифра 6: Цифра 6 – немов замок:
Знизу – круг, вгорі – гачок.

Цифра 7: Цифра 7, як кочерга!
В неї бач одна нога!

Цифру 8: У цифри 8 – два кільця
Без початку, без кінця.

Цифра 9: Цифра 9 чи дев'ятка,
Наче в цирку акробатка.
Сторчака, як повернеться,
Зразу в шістку обернеться!

Цифра 10: Як стоїть він сам самісінький,
То не значить нічогісінько!
Та як одиницю поруч
Ми поставимо ліворуч,
То із двох знаків у нас
Цифра 10 станевраз.
Буквар: Шановна Математико, як бачиш діти навчилися читати, писати, знають цифри, вміють рахувати.
Математика: а от це ми зараз і перевіримо
Приклади на дошці
Буквар: Вчіться, діти, не лінуйтесь,
Бо знання − велика сила!
Мудра книга − ваш Буквар,
Двері в світ складний відкрила.

Математика:Допитливим, цікавим будь!
Не споглядай байдуже!
В Країну Знань, велику путь
Долай уперто, друже!

1 учень: Букви старанно вивчали.
Знаємо їх від А до Я
І сторіночку останню
Прочитали з Букваря.

2 учень: Добрий, Букварику, мудра книжко,
Хочеться навіть поплакати трішки.
Жаль розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудемо ніколи про тебе.

3 учень: Ми обіцяємо, що будемо гідні,
Ім'я носити горде − українці!
Нові звитяги ми запишемо у книзі
На чистій незаплямованій сторінці.

4 учень: Та головне, щоб всі у щасті жили.
Щоб мирні весни розквітали всюди.
Усміхнені, привітні, добрі, щирі
По всій планеті проживали люди.

5 учень: Прощавай, Букварику,
Наш найперший, друже,
Ми тобі, Букварику,
Дякуємо дуже!

Всі: Хай збудуться всі побажання!
Ходімо сміливо в Країну Знання!

Пісня
Будили нас матусині слова
Вставай синочку, донечко пора
Вже сонце  виростає з-під землі
Вставайте соколяточка мої
                       ПРИСПІВ
А нам іще рости, рости, рости,
А нам іще цвісти, цвісти, цвісти,
А нас ще ждуть незвідані світи.
І крила молодої висоти

Ми України доньки і сини
Нехай повік не буде в нас війни
Хай  нива колоситься золота
На многії щасливії літа!