неділю, 3 квітня 2016 р.

АЗОВСЬКЕ МОРЕ

АЗОВСЬКЕ МОРЕ 
Мета: розповісти учням про Азовське море; розвивати мислення, комунікативні навички; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища. 
Хід уроку 
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 
1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики «Перевір себе» (с. 124) 
2. Гра «Відповідності» 
Озеро  частина океану, яка заглибилась у суходіл 
Море  великі простори води, що вкривають земну поверхню 
Океан  водойма, яка виникла у природних западинах на поверхні землі 
3. Фронтальна робота 
— Продовжіть речення. 
Озерами називають водойми, які... 
— Чим озеро відрізняється від ставка? 
— Вода у морях гірко-солона, в озерах вода також буває гірко-солоною. Чим же озера відрізняються від морів? 
— Для людини річка мала і має велике значення. Чому ще в далеку давнину люди намагалися поселитися поблизу річки? (Річка постачала питну воду, рибу, люди підстерігали дичину біля водопою.) 
— Поміркуйте, звідки в морській воді беруться солі? 
Якби всю воду в океанах і морях випарувати, то залишилося б стільки солі, що розстеливши її на суші, отримали б пласти заввишки понад 150 км. 
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про Азовське море. 
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
1. Розповідь учителя 
Азовське море — це мілководна водойма з плоским дном. Середня глибина його становить 8–10 м, а максимальна — 14 м. Рівень моря під впливом сильних вітрів і припливу річкової води зазнає значних коливань. Вітри іноді відганяють воду від берега, оголюючи дно моря. 
Азовське море є унікальним. Це своєрідний рибний розплідник, одна з найбагатших, найпродуктивніших водойм світу. У морі мешкають безліч видів риб.
2. Робота за підручником (с. 124–127) 
Вправа «Мікрофон» 
Учні відповідають на запитання на с. 124. 
Працюють за завданнями підручника на с. 125. 
— Назвіть рослини Азовського моря. 
— Які риби там мешкають? 
— Яке значення Азовського моря для людини? 
— Що забруднює Азовське море? 
— Що ще завдає шкоди цій цілющій водоймі? 
— Які заходи вживають для охорони вод Азовського моря і його узбережжя? 
— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника». 
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 127. 
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник? 
3. Фізкультхвилинка 
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 
1. Гра «Так чи ні?» 
- Вода — найбільш поширена речовина на землі. (+) 
- Вода є усюди: в морях, океанах, у ґрунті, річках, повітрі. (+) 
- Вода може перебувати лише в двох станах. (–) 
- Життя на Землі можливе без води. (–) 
- Вода входить до складу живих організмів. (+) 
- Водойми бувають природними і штучними. (+) 
- Водосховище, ставок — це природні водойми. (–) 
- Річка Дніпро бере свій початок в Україні. (–) 
- Дунай — «інтернаціональна» річка. (+) 
- Найбільшим прісним озером України є озеро Ялпуг. (+) 
- Азовське море глибше за Чорне. (–) 
- Водойми не потребують охорони. (–) 
2. Робота над прислів’ями 
Хоч море велике, та вода не годиться. 
Чекай з моря погоди, то роса очі виїсть. 
Нащо в море воду лити, коли й так море повне. 
Хоч річка і невеличка, а береги ламає. 
Коло річок колодязів не копають. 
Кожна жаба своє болото хвалить. 
У тихому болоті чорти плодяться. 
Витягни біду з болота, а вона тобі на голову сяде. 
З брудної води ще ніхто чистим не вийшов. 
Вода все сполоще, крім лихого слова. 
— Яке прислів’я приховане в «алфавітній загадці»? 
26, 19, 28 17, 19, 21, 7 3, 7, 16, 11, 15, 7, 
23, 1 3, 19, 6, 1 18, 7 4, 19, 6, 11, 23, 31, 22, 33. 
(Хоч море велике, та вода не годиться.) 
3. Гра «П’ять речень» 
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання. 
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ 
— Що нового ви дізналися на уроці? 
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Підручник (с. 124–127). 


Немає коментарів:

Дописати коментар