четвер, 14 лютого 2019 р.

Характеристики Пк


Основними технічними характеристиками комп’ютера є:

  • Процесор (вказується тип)
  • Частота тактового генератора
  • Тип системної шини материнської плати
  • Об’єм оперативної пам’яті (ОЗУ, RAM)
  • Об’єм кеш пам’яті (Cache)
  • Об’єм жорсткого диска
  • Швидкість CD-ROMа
  • Тип монітора та розмір екрана по діагоналі
  • Тип відеокарти і об’єм її оперативної пам’яті

Характеристики елементів системного блоку


Системний блок – це корпус персонального комп'ютера, у якому розміщуються всі його основні деталі.

Системний блок

Материнська плата

Материнська або системна плата (англ. mother board) – друкована схема, на якій розміщені важливі електронні чіпи, які керують роботою всього комп'ютера. До них під’єднуються контролери та адаптери, котрі «командують» конкретними обладнаннями. Материнська плата повинна відповідати типу процесора. Контролер портів введення- виведення присутній у кожному ПК, і в основному інтегрується в саму «материнку». Він з'єднується з роз’ємами на задній панелі комп'ютера, через які підключаються клавіатура, миша, принтер тощо). Різновиди портів введення-виведення: паралельні (LPT), для підключення принтера послідовні (СОМ), для підключення миші, модему і т.д. Usb-Порти, для підключень безлічі пристроїв(флэш-накопичувачі, сканери).

Процесор

Центральний процесор (ЦП) – електронна схема, створена в єдиному корпусі невеликого розміру. ЦП являє собою основну деталь на системній платі, що забезпечує обчислення й обробку інформації. Саме такі характеристики ЦП як його тип і тактова частота визначають основні можливості ПК.

Процесор 

Тактова частота – кількість операцій, виконаних процесором за секунду. Частота відповідає за швидкодію комп'ютера й виміряється в герцах (1800 Мгц або 2.2 Ггц). Типи процесорів або їх моделей (Intel Pentium, Intel Celeron, AMD Sempron, AMD Athlon) відрізняються амплітудою робочої температури, габаритами, споживанням енергії. ЦП навіть однакового типу можуть мати різні частоти – чим вона вища тим краща продуктивність ПК і, відповідно, вища ціна.


Відеокарта

Відеоконтролер або відеокарта – це електронна плата, що формує і направляє відеосигнал для відображення його на дисплеї. Відеоадаптер звичайно вставляється в роз’єм AGP, розміщений на системній платі. Однією з найголовніших характеристик відеосистеми (контролер – монітор) є дозвіл, тобто кількість пікселів (крапок) по горизонталі й по вертикалі на екрані зображення - 800х600, 1024х768. Широкоформатним моніторам властиві такі графічні розширення як 1440х900 і вище. При виведенні картинки на екран комп'ютер може використовувати різні палітри колірної гами – від 16 до 16,8 млн. кольорів. Відповідно, якість зображення може пколиватися від 8 до 64 біт.

Оперативна пам'ять (ОЗУ)

У ній зберігаються програми, з якими в даний момент працює комп'ютер. Обсяг оперативної пам'яті входить у список основних характеристик ПК. Вимірюється в Мегабайтах і Гігабайтах. Обсяг ОЗУ суттєво впливає на швидкодію комп'ютера. На сьогодні, обсяг оперативної пам'яті вважається нормальної не менше 1 Гб. Але, наразі, існують модулі з пам'яттю 8 Гб.

Накопичувач інформації - жорсткий диск (HDD, Hard Disk Drive)

Жорсткі диски призначені для довготривалого зберігання інформації (на відміну від оперативної пам'яті). Ємність - основна характеристика жорсткого диска. Це кількість інформації, яку можна на нього записати. Вимірюється в Гігабайтах і Терабайтах. На даний момент максимальна ємність – 2 ТБ. Також важливими властивостями HDD є інтерфейс підключення (ATA, SATA) швидкість обертання (rpm) і час доступу до даних. Наприклад, жорсткий диск може мати такі характеристики: SATA, 500 Гб, 7200 rpm.
Жорсткі диски

Монітор

Монітор є обладнанням, що відображає інформацію, сформовану відеокартою.
Характеристики монітора:
- діаметр, виміряється в дюймах. Найпоширеніші - 17”, 19”, 22”.
- графічний дозвіл (кількість крапок по вертикалі й горизонталі
- кількість кольорів
Монітор 
Друга й третя характеристики залежать від ще одного компонента видеосистеми – відеопам'яті.
Чим більший обсяг відеопам'яті тим чіткішою й красивішою буде картинка. 


Клавіатура

Клавіатура - основне обладнання введення текстової, цифрової, символьної інформації в ПК.
Клавіатура

Миша

Потрібна для зручного керування файлами в комп'ютері. Створена після написання графічної оболонки операційної системи (Windows, Linux).
Бувають кулькові (шарикова), оптичні (лазерні) і бездротові лазерні

Миша 

ЩО ТАКЕ ПРОЕКТ?


Етапи проведення проекту
Навчальні проекти здійснюються в декілька етапів, що відповіда­ють головним етапам будь-якої трудової діяльності, їх реалізація носить циклічний характер. Можна виділити п'ять головних етапів реалізації навчального про­екту:
      підготовчий;
      етап планування;
      дослідницький;
      презентативний  (захист про­ектів);
      оцінно-рефлексивний     (етап оцінювання).
Зупинимось на кожному етапі.
Підготовчий. На цьому етапі важ­ливий момент — визначення теми проекту. Пошук і аналіз проблеми. Вчитель та учні обговорюють спільну мету проекту, вчитель ознайомлює з правилами роботи в проекті, мотивує діяльність учнів, допомагає усвідомити мету. Обго­ворення методів дослідження.
Етап планування. Пошук опти­мального способу досягнення мети проекту. Побудова алгорит­му діяльності. Покрокове плану­вання роботи. Визначення джерел інформації, способів презентації результатів, критеріїв оцінювання. Учні розподіляють поміж собою обов'язки, учитель лише вислов­лює ідеї та пропозиції.
Дослідницький. Практичне вико­нання запланованих кроків: учні здійснюють безпосередній збір інформації та аналізують її, вико­нують завдання щодо реалізації запланованих дій, при цьому вчи­тель спостерігає і консультує.
Презентативний. Оформлення кінцевого результату і проведення презентації, захист проектів. Це можна провести в будь-який спосіб: випуск газети, презентац­ія чи публікація за допомоги ІКТ тощо. Під час захисту учні обго­ворюють результати з іншими дітьми, які не брали участі в їх­ньому проекті. Вчителеві відводиться роль звичайного слухача, він може ставити запитання, як і інші учні.
Оцінно-рефлексивний. Аналіз ре­зультатів, оцінювання якості про­екту. Можна проводити шляхом самооцінювання, колективного обговорення, анкетування, скла­дання індивідуальних звітів тощо.

Планування реалізації проекту
з/п
Що потрібно зробити перед початком проекту?
Хто це зробить або допоможе зробити?
Коли це слід зробити?
1
Зарезервувати час у комп'ю­терній лабораторії або бібліотеці


2
Знайти та зібрати матеріали, що будуть використовуватися у вашому проекті
Під час підготовки проекту
3
Встановити до папки «Вибране» закладки на сайти, які будуть використовуватися в проекті
Під час підготовки проекту
4
Провести додаткове заняття з класом
На початку проведення проекту, перед підготовкою презентацій
5
Отримати допомогу від інших організацій (батьківської та шкільної ради)
Батьки, учні
Протягом проведен­ня проекту
6
Призначити спеціальний уро­чистий вечір для демонстрації закінчених учнівських робіт

Див. за обставинами
7
Розмістити готові роботи на спеціальному стенді
Актив класу

8
Запросити директора школи, представників адміністрації для ознайомлення з роботою учнів
Учні
За два дні до презентації робіт
9
Запросити батьків для допомоги

Під час підготовки проекту
10
Розподілити час роботи на комп'ютерах, визначити час роботи по змінах

Перед початком ро­боти над презентацією
11.
Переконатися, що учні попе­редньо мають відповідні навич­ки роботи з комп'ютером, та за­безпечити умови навчання для  тих, хто таких навичок не має
Учитель інформатики, старшокласники
На початку роботи над презентацією
№ з/п
Що потрібно зробити протягом проекту?
Хто це зробить або допоможе зробити?
Коли це слід зробити?
1
Ознайомити учнів з критеріями оцінювання їхньої роботи в проекті

На початку прове­дення проекту
2
Проглянути разом з учнями відібраний для проекту матеріал, надати рекомендації для подальшої роботи

Протягом проведен­ня проекту
3
Організувати самостійну робо­ту учнів у проекті
   
Протягом проведен­ня проекту
4
Обговорити з учнями майбут­ню форму подання результатів проекту

На початку прове­дення проекту
5
Зробити фотографії учнів за роботою
Редколегія шкільної газети
Протягом проведен­ня проекту
6
Оцінити учнівські проекти
Учителі   та   учні
Після презентації та протягом проведення проекту
7
Провести оцінювання проекту в цілому, отримати відгуки про те, наскільки вдалим він був (власні висновки, висновки учнів, батьків)
Учителі   та   учні, батьки
Після проведення проекту
з/п
Що потрібно зробити по завершенні проекту?
Хто це зробить або допоможе зробити?
Коли це необхідно зробити?
1
Очистити, видалити або відсортувати вміст папки «Вибране» та видалити зайві файли на комп'ютері (комп'ютерах)
Учитель інформатики
Через два тижні після проведення проекту
2
Повернути обладнання, книги, приладдя
Батьки
Після проведення проекту
3
Подумати про наступний про­ект, в якому можна ефективно застосувати комп'ютерні техно-логії та результати цього проекту
Учителі  
Постійно
4
Запланувати проведення на­ступного проекту
Учителі  
Після проведення останнього проекту
Етапи роботи над проектом
Науковці визначають кілька етапів роботи над проектом.
1. Пошуковий – визначення теми проекту, пошук та аналіз проблеми, висунення гіпотези, постановка мети, обговорення методів дослідження.
2. Аналітичний – аналіз вхідної інформації. Пошук оптимального способу дослідження мети проекту, побудова алгоритму діяльності. Покрокове планування роботи , виконання запланованих кроків.
3. Практичний – виконання запланованих кроків.
4. Презентаційний – оформлення остаточних результатів, підготовка і проведення презентації , „ захист” проекту.
5. Контрольний – аналіз результатів, корекція, оцінювання якості проекту, рефлексія.
Загальну схему технології проектного навчання можна зобразити у вигляді таблиці.
Технологія проектного навчання
Етапи роботи над проектом
1. Підготовчий етап.
Визначення теми і мети проекту.
Обговорення теми. Добір інформації.
2. Планування:
- визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації;
- вибір засобів представлення результатів;
- вироблення критеріїв оцінки результату і процесу. Формування завдання й вироблення плану дій. Коректування,
пропозиція ідеї, висування пропозиції.
3. Збір матеріалів
(робота з літературою, спостереження, анкетування, експеримент)
Аналіз.
Узагальнення зібраних матеріалів, формулювання висновків.
4. Подання й оцінювання
результатів( усний та письмовий звіт, оцінювання результатів та процесу дослідження). Участь у колективному обговоренні результатів проекту та процесу роботи над ним. Оцінювання зусиль, використання можливостей, творчого підходу.
5. Презентація проекту.
Публічний захист проекту(літературний вечір, відеофільм, виставка, альбом). Представлення, захист проекту.
6. Оформлення проекту

 Циклограма проекту
 (варіант організації роботи учасників проекту (базується на «технології проектної діяльності», розробленої О.С.Полат):
1)             Установче заняття. На ньому обговорюються мета, задачі проектних робіт, основний задум; пропонуються зразки тематики і форми продуктів майбутніх проектів.
2)             Стендова інформація про проектну роботу.
3)             Видача письмових рекомендацій майбутнім авторам (теми, вимоги, терміни, графіки консультацій тощо).
4)             Консультації з вибору тематики навчальних проектів, формулювання ідей і задумів.
5)             Формування проектних груп.
6)             Групове обговорення ідей майбутніх проектів, складання індивідуальних планів роботи над проектами.
7)             Затвердження тематики проектів та індивідуальних планів роботи.
8)             Пошуковий етап.
9)             Проміжні звіти учнів.
10)       Індивідуальні і групові консультації за змістом і правилами оформлення проектних робіт.
11)       Узагальнюючий етап. Оформлення результатів.
12)       Попередній захист проектів.
13)       Доробка проектів з урахуванням зауважень і пропозицій.
14)       Формування груп рецензентів, опонентів і «зовнішніх експертів».
15)       Підготовка до публічного захисту проектів.
16)       Генеральна репетиція публічного захисту проектів.
17)       Координаційна нарада осіб, відповідальних за захід.
18)       Заключний етап. Публічний захист проектів.
19)       Підбиття підсумків, аналіз виконаної роботи.
20)       Підсумковий етап. Подяки учасникам, узагальнення матеріалів, оформлення звітів про виконану роботу.
Будь-який проект, який виконується учнями, незалежно від типу, має однакову структуру. Це дозволяє скласти єдину циклограму виконання будь-якого проекту – довгострокового чи короткострокового, групового чи індивідуального – незалежно від його тематики. Якщо не розбивати на етапи проектування, але врахувати структуру проекту й послідовність задач, які при цьому вирішуються.




Етапи роботи над проектом
Зміст роботи на цій стадії
Діяльність учнів
Підготовка
Визначення теми і завдань проекту
Обговорюють предмет з учителем і отримують за потреби додаткову інформацію. Встановлюють цілі
Планування
  • Визначення джерел отримання інформації;
  • Визначення способів збирання й аналізу інформації;
  • Визначення способів збирання й аналізу інформації ;
  • Формування уявлень про бажані результати;
  • Розподіл завдань між членами команди
Розробляють план дій . Формулюють завдання
Дослідження
Збирання інформації , розв’язання проміжних завдань . Основні методи: інтерв’ю, опитування, спостереження.
Виконують дослідження, розв’язують проміжні завдання
Результати або висновки
Аналіз інформації. Формулювання висновків
Аналізують інформацію
Оформлення звіту
Можливі форми презентації результатів : усний звіт, усний звіт із демонстрацією, письмовий звіт
Звітують обговорюють
Оцінювання результатів і процесу

Беруть участь в оцінюванні шляхом колективного обговорення і самооцінювання