неділю, 10 квітня 2016 р.

Тема: ″ РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ-СИНОНІМІВ ТА АНТОНІМІВ У МОВЛЕННІ ″

Тема:РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ-СИНОНІМІВ ТА АНТОНІМІВ У МОВЛЕННІ ″
Мета: засвоєння знань  учнями про  прислівника синоніми, антоніми;
розвивати мислення, мовлення;
              виховувати любов до рідної мови та рідного краю .
Обладнання та матеріали:  зошит, олівець, ручка
Тип заняття: комбінований

Хід уроку
І. Організаційний момент (1хв)
II. Актуалізація опорних знань учнів (6хв)
III. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів (5хв)
IV. Повідомлення теми, мети та завдань заняття (1хв)
V .Вивчення нового матеріалу(10хв)
VІ. Практична робота (21хв)
VІІ. Заключний етап (1хв)
І. Організаційний момент
-          Подивилися на мене. Усміхнулися! Готові до уроку? Молодці!
II. Актуалізація опорних знань учні
-          Що таке синоніми?
-          Що таке антоніми?
Гра «“Зайве” слово» ˝ 
Вголос, уважний, вранці, вгору. 
Чесно, охайно, сум, взимку. 
— Розберіть за будовою слово чесно. 
3. Каліграфічна хвилинка 
Вр ран нц ці вранці 
— Доберіть споріднений прислівник. Спишіть речення. Встановіть зв’язок між словами. 
Вранці на болотах галасливе птаство лаштується у вирій. 
III. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про прислівники-синоніми. 
IV. Повідомлення теми , мети та завдань уроку
Тема:РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ-СИНОНІМІВ ТА АНТОНІМІВ У МОВЛЕННІ ″
Мета: засвоєння знань  учнями про  прислівника синоніми, антоніми;
V. Вивчення нового матеріалу
1. Спостереження за мовним матеріалом 
— Прочитайте прислівники парами. Що ви помітили? 
Гарно          добре 
недалеко          близько 
колись          інколи 
дуже          надто 
незабаром  скоро 
швидко          хутко 
— Серед прислівників є слова, близькі за значенням,— синоніми. Наприклад: навколо і навкруги, гарно і чудово, старанно і ретельно. 
2. Робота за підручником (с. 166–167) 
Вправа 325 
Навкруги, навколо, довкола, кругом, навкруг. 
Вправа 326 
Чудово — прекрасно, гарно, красиво; уміло — старанно, правильно, майстерно; радісно — щасливо, весело; довго — нешвидко, затяжно, безкінечно; ясно — світло; ніжно — трепетно, лагідно; любо — гарно, чудово, красиво; швидко — недовго, жваво, прудко, стрімко; казково — чарівно, незвично. 
Фізкультхвилинка – проводить черговий учень
VІ. Практична роботи
— Поясніть за допомогою прислівника зміст прислів’їв та приказок. 
У петрівку день — рік (довго). 
Восени ложка води, а цебер грязі (брудно, мокро). 
Зимою сонце світить, та не гріє (холодно). 
2. Робота в парах 
1) Замініть вислови синонімічними прислівниками. 
Лягти разом з курами — (рано); 
надворі, хоч в око стрельни — (темно); 
працює, як сонна муха — (повільно). 
2) Запишіть речення, замінюючи виділені слова прислівниками-синонімами. 
Він прокидається ані світ, ані зоря. 
Завдання виконує п’яте через десяте. 
Працює, як сонна муха. 
Як сніг на голову, у щоденнику з’явилися погані оцінки. 
3. Самостійна робота 
— Спишіть прислів’я, доберіть прислівники за змістом. 
... знання добувати, зате... носити. 
Дим видно..., а вогонь... 
(Вдень, тяжко, вночі, легко) 
Антоніми: 
повільно — швидко, старанно — ліниво, тихенько — голосно, раніше — пізніше. 
Синоніми: 
повільно — неспішно, нешвидко, неквапливо, розтягнутий, кволо, стримано. 
Старанно — ретельно, сумлінно, дбайливо. 
 Гра «Добери антонім» 
Вчора — 
взимку — 
зранку — 
низько — 
спереду — 
швидко — 

VІI. Заключний етап
1.      Рефлексія
Що нового дізналися на уроці?
 У чому зазнали труднощів?
2.      Повідомлення домашнього завдання
Вправа



Немає коментарів:

Дописати коментар