четвер, 17 березня 2016 р.

Вступ до розділу. Езоп. Двоє приятелів і ведмідь

https://drive.google.com/file/d/0B2YR4S_Q63QWU1IxWG94U2NPWXc/view?usp=sharing

Знаходження добутку виду 2400 · 30 усним і письмовим способами. Розв’язування задач  з буквеними даними. Задачі на пропорційне ділення

https://drive.google.com/file/d/0B2YR4S_Q63QWU1IxWG94U2NPWXc/view?usp=sharing

УСНЕ МНОЖЕННЯ ДВОЦИФРОВИХ І КРУГЛИХ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА РОЗРЯДНІ ЧИСЛА. СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ, РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЯКИХ ВИМАГАЄ ЗНАХОДЖЕННЯ ДРОБУ ВІД ЧИ

Тема: ″ УСНЕ МНОЖЕННЯ ДВОЦИФРОВИХ І КРУГЛИХ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА РОЗРЯДНІ ЧИСЛА. СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ, РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЯКИХ ВИМАГАЄ ЗНАХОДЖЕННЯ ДРОБУ ВІД ЧИ
Мета: формувати вміння  виконувати усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення;.        Виховувати акуратність
Обладнання та матеріали:  зошит, олівець, ручка
Тип заняття: формування вмінь та навичок

Хід уроку
І. Організаційний момент (1хв)
II. Актуалізація опорних знань учнів (10хв)
IІI. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів (4хв)
IV. Повідомлення теми, мети та завдань заняття (1хв)
V. Практична робота (23хв)
VІ. Заключний етап (1хв)

І. Організаційний момент
 - Відкривайте ваші зошити запишіть число класна робота
ІI. Актуалізація опорних знань учнів
Множники ЗО і 0. Знайти добуток.
 Число 500 збільшити в 2 рази.
 Число 500 збільшити на 2.
 На скільки 120 більше 4?
 У скільки разів 120 більше 4?
 Ділене 60, дільник 20. Знайти частку.
 Знайти добуток чисел 32 і 3.
 Знайти різницю чисел 32 і 3.
 Записати суму чисел 32 і 3.
 На скільки 32 більше, ніж З?
 На яке число потрібно розділити 640, щоб отримати 80?
 На яке число потрібно помножити 150, щоб отримати 600?
Відповіді: 0; 1000; 502; 116; ЗО; 3; 96; 29; 35; 29; 8; 4.
Завдання 814 (усно)
460 – 30 • 2 = 460 – 60 = 400;
10 • 1000 – 1 = 10 000 – 1 = 9999;
1000 – 82 • 10 = 1000 – 820 = 180;
20 • 20 – 10 • 10 = 400 – 100 = 300.
460 – 30 • 2 = 400             1000 – 82 • 10 = 180
10 • 1000 – 1 = 9999         20 • 20 – 10 • 10 = 300

ІII. Мотивація навчально-трудової  діяльності  учнів
Усні обчислення
45 000 • 100 =       250 • 100 = 25 000           10 000 : 1000 = 10
20 • 3 =             14 • 5 =                  520 • 7 =         30 • 4 =   
_ Діти, що ми тільки но робили? А яку дію ми зазвичай виконували  ? Оттже тема нашого сьогоднішнього уроку          

IV. Повідомлення теми , мети та завдань уроку
Тема: ″ УСНЕ МНОЖЕННЯ ДВОЦИФРОВИХ І КРУГЛИХ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА РОЗРЯДНІ ЧИСЛА. СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ, РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЯКИХ ВИМАГАЄ ЗНАХОДЖЕННЯ ДРОБУ ВІД ЧИ
Мета: формувати вміння  виконувати усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа
V. Практична роботи
Завдання 816 (письмово з поясненням на дошці)
13 • 50 = 650;                 1500 • 20 = 30 000;
22 • 30 = 660;                 80 • 400 = 32 000;
3200 • 300 = 960 000;    60 • 40 = 2400;
160 • 40 + 1000 = 6400 + 1000 = 7400;
500 • 400 – 100 000 = 200 000 – 100 000 = 100 000.
 Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки — раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два — присіли, руки вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати —
Може вже відпочивати.


Завдання 817 (з поясненням на дошці)
Розв’язання
1) 720 : 9 • 2 = 160 (кг) — за перший день;
2) 720 : 5 • 3 = 432 (кг) — за другий день;
3) 160 + 432 = 592 (кг) — за два дні.
Відповідь:592 кг рису продали за два дні.
Завдання 818 (з поясненням на дошці)
Розв’язання
1) 180 : 6 = 30 (км) — за перший день;
2) 30 : 5 • 4 = 24 (км) — за другий день;
3) 30 + 24 = 54 (км) — за два дні;
4) 180 – 54 = 126 (км) — залишилося пройти туристу.
Відповідь:126 км залишилося пройти туристу.
Офтальмологічна пауза
Завдання 819 (самостійно)
28 784 : 7 = 4112;
Перевірка:4112 • 7 = 28 784;
37 054 • 5 = 185 270;
Перевірка: 185 270 : 5 = 37 054;
2707 – 978 = 1729;
Перевірка: 1729 + 978 = 2707;
19 м 04 см : 8 = 1904 см : 8 = 238 см = 2 м 38 см;
Перевірка:
2 м 38 см • 8 = 238 см • 8 = 1904 см = 19 м 04 см.
Завдання 820 (самостійно)
Розв’язання
1) 4 + 2 = 6 (ящ.) — усього;
2) 60 : 6 = 10 (кг) — один ящик.
Відповідь:10 кг помідорів уміщує один ящик.

VI. Заключний етап
1.                       Рефлексія
-          Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?
-          Що здалося складним?
2.         Повідомлення домашнього завдання
Виканати


ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА КРУГЛІ ЧИСЛА. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ДРОБУ ВІД ЧИСЛА

Тема: ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА КРУГЛІ ЧИСЛА. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ДРОБУ ВІД ЧИСЛА
Мета: вчити планувати послідовність виконання дій під час письмового множення на круглі числа; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Обладнання та матеріали:  зошит, олівець, ручка
Тип заняття: комбінований

Хід уроку
І. Організаційний момент (1хв)
II. Актуалізація опорних знань учнів (10хв)
IІI. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів (4хв)
IV. Повідомлення теми, мети та завдань заняття (1хв)
V. Вивчення нового матеріалу (8 хв)
VІ. Практична робота (15хв)
VІІ. Заключний етап (1хв)

І. Організаційний момент
 - Відкривайте ваші зошити запишіть число класна робота
ІI. Актуалізація опорних знань учнів
Усні обчислення
Знайти
1/2 ; 2/3 ; 3/4 ; 3/10 ; 2/5 ; 4/5 від 1 год. (30 хв; 40 хв; 45 хв; 18 хв; 24 хв; 48 хв)
 Математичний диктант
- Скільки кілограмів у 3/4 тонни?
- Скільки хвилин у 3/4 години?
- Збільшіть число 25 у 4 рази.
- Знайдіть частку чисел 32 та 16.
- Знайдіть суму чисел 3 км 850 м і 1 км 150 м.
- Периметр квадрата 24 см. Чому дорівнює його площа?
- Потяг за 1/3 години проходить 18 км. Скільки кілометрів він проходить за годину?
- Довжина сараю 8 м, а ширина 4 м. 3/4 площі підлоги пофарбовано. Скільки квадратних метрів площі підлоги не пофарбовано?
- Яке число треба розділити на 300, щоб отримати 3?
Відповіді:750 кг; 45 хв; 100; 2; 5 км; 36 см
2; 54 км; 8 м2; 900.   

ІII. Мотивація навчально-трудової  діяльності  учнів
Усні обчислення
45 000 • 100 =       250 • 100 = 25 000           10 000 : 1000 = 10
20 • 3 =             14 • 5 =                  520 • 7 =         30 • 4 =   
_ Діти, що ми тільки но робили? А яку дію ми зазвичай виконували  ? Оттже тема нашого сьогоднішнього уроку          

IV. Повідомлення теми , мети та завдань уроку
Тема: ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА КРУГЛІ ЧИСЛА. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ДРОБУ ВІД ЧИСЛА
Мета: вчити планувати послідовність виконання дій під час письмового множення на круглі числа; на розрядні числа
V. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 134)
Завдання 823 (усно)
 VІ. Практична роботи
 Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки — раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два — присіли, руки вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати —
Може вже відпочивати.


5784 • 50 = 289 200 — правильно 
741 • 400 – 28 200 = 268 200 — правильно.
Завдання 825 (письмово з поясненням на дошці)
28 • 60 = 1680;            345 • 600 = 207 000;
87 • 400 = 34 800;       4107 • 90 = 369 630;
506 • 50 – 1500 = 25 300 – 1500 = 23 800;
20 000 – 173 • 80 = 20 000 – 13 840 = 6160.
Завдання 826 (самостійно)
x: 500 = 25        x– 500 = 25      x+ 25 = 500
x= 25 • 500        x= 25 + 500      x= 500 – 25
x= 12 500          x= 525              x= 475
Офтальмологічна пауза
Завдання 827 (з поясненням на дошці)
Розв’язання
1) 2 + 3 = 5 (міш.) — зібрали троє поросят;
2) 300 : 5 = 60 (кг) — в одному мішку.
Відповідь:60 кг жолудів в одному мішку.
Завдання 828 (з поясненням на дошці)
Розв’язання
1) 248 грн : 100 • 3 = 24 800 к. : 100 • 3 = 744 (к.) — від 248 грн;
2) 74 800 – 744 = 74 056 (к.) — нова вартість.
74 056 к. = 740 грн 56 к.
Відповідь:нова вартість товару — 740 грн 56 к.
VІI. Заключний етап
1.                   Рефлексія
-                      Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?
-                      Що здалося складним?
2.                   Повідомлення домашнього завдання
Виканати