понеділок, 10 жовтня 2016 р.

Тема. Звук [м]. Позначення його буквами Мм («ем»). Перехід до читання прямих складів типу злиття ПГ
Мета: ознайомити дітей зі звуком [м], його артикуляцією, буквами Мм («ем»), що його позначають; формувати в учнів уміння читати прямі склади з буквою М («ем») та вивченими голосними; розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять; удосконалювати навички звуко-
буквеного та звуко-складового аналізу слів; вправляти в читанні окличних речень; виховувати зацікавленість, любов до природи, бажання активно працювати.
Обладнання: картки з друкованими великою і малою буквами, картки зі словами та друкованими схемами, предметні малюнки, мапа.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Швидко пролунав дзвінок,
Розпочати час урок.
Ми навчаємось старанно,
І працюєм залюбки.
Друзі скажуть: «Бездоганно!
Ви усі — розумники!»
— Сьогодні ми вирушимо в подорож. Про нашу подорож дізна­лися мешканці чарівного міста Казок і приготували вам подарун­ки. Але ось біда — подарунки забрала у свою хатину Баба Яга. Щоб ми їх таки змогли знайти, вона залишила нам мапу та супутника.
Ось і наш супутник — Лісовик. (Учитель вивішує на дошку ма­люнок.)
— Ви готові подорожувати? Тоді вирушаємо!
II. Актуалізація опорних знань учнів
— Перед нами річка. Щоб її перейти, нам потрібно пригадати всі букви, що вивчили.
Гра «Добери пару»
— На магнітній дошці — «зірки» зі словами: овес, акула, лі­так, дитина. Вам потрібно до кожного слова підібрати відповідну схему.
Гра «Телеграф»
— Я називаю слова, а ви передаєте їх по телеграфу в інше місце. Скільки у слові складів, стільки разів треба стукнути ручкою по парті.
Лисиця, корова, огірок, квіти, село, ліс
— Ви правильно виконали завдання. Ми перейшли річку та опинилися в лісі.
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні під час подорожі ми з вами ознайомимося з новою літерою. З якою саме, ви дізнаєтесь, коли послухаєте віршик.
З букви «ел» для цирку
Змайстрували гірку,
Щоб катались звірі
І жили у мирі.
Прибігає тут Осел
І з’єднав дві букви «ел».
Вийшла гойдалка, гамак
Й буква «ем».
А чи не так?
Фізкультхвилинка
Один — два — три, з нами до лісу ходи.
Один-два-три-чотири-п’ять — будем в лісі крокувать.
Там пташок ми зустрічаєм,
Разом з ними політаєм,
Разом з зайцем пострибаєм,
А від вовка — повтікаєм.
Як лисичка до зайчат підкрадемося.
Перші проліски у лісі знайдемо.
Як ведмедик клишоногий потанцюємо,
Ледве чутно тихим лісом помандруємо.
IV. Вивчення нового матеріалу
— У цьому лісі є хазяїн — це Мухомор Мухоморович.
Щоб ми змогли пройти через ліс та не заблукати в ньому, він пропонує свою допомогу. Але тільки в тому разі, якщо ми розгада­ємо таємницю слова.
1 Загадка
— Я цьому дивуюся щоденно,—
Татові зізнавсь малий Славко,—
Чому корова їсть траву зелену,
А дає нам біле… (молоко).
— Яким звуком починається слово-відгадка?
Артикуляція звука [м]
— Коли вимовляємо звук [м], губи міцно стулені, а потім різко розкриваються; повітря проходить через рот и ніс. Вимовте за мною звук. Який він за звучанням? Чому?
2 Гра «Впіймай цей самий звук»
— Якщо ви почуєте у слові звук [м], плескайте у долоні.
Окунь, малина, абрикос, ромашка, книга, мама, зима, рука, мі­сяць, стіл, ведмідь.
3 Позначення звука буквою
— Звук [м] позначається на письмі буквою «ем». Повторіть назву букви. Буква «ем» є велика і мала. (Учитель демонструє картки з літерами.)
— Велику букву вживають на початку речен­ня, коли пишуть імена чи прізвища.
Наш Мухомор Мухоморович запитує у вас, які ви знаєте імена, що починаються на букву «ем»? (Учні називають імена.)
— Ми вирушаємо далі. На шляху — замок.
Щоб увійти до замку, потрібно опустити міст, а для цього ми повинні виконати завдання. Але спочатку пригадаємо, як сидіти за партою під час читання.
4 Робота за Букварем (с. 28)
Читання слів у колонках. Спочатку вчитель читає слова, потім — учні «луною».
— Роздивіться малюнки у Букварику. Що зображено на цих ма­люнках? Знайдіть до кожної звукової схеми відповідний малюнок.
— Діти, подумайте, кого зі своїх друзів побачив на сторінках Букварика хазяїн лісу, у якому ми були? (Мухомора) Складіть ре­чення з цим словом за схемами.
— Ми увійшли до замку. Поряд із замком — озеро. У озері жи­вуть жабки. Давайте розвеселимо їх.
Фізкультхвилинка
Важко зайчику стояти,
Треба трішки пострибати:
Скік-скік-скі-скік.
Важко зайчику сидіти,
Треба трішки відпочити:
Скік-скік-скі-скік.
Лісовичок Ох став на мох.
Руками помахав, весело пострибав.
Нахил вправо, нахил вліво —
Можна братися до діла.
V. Узагальнення вивченого матеріалу
— У цьому замку потрібно вести бесіди. Ось і ми порозмовляємо.
Робота за Букварем (с. 29)
1 Розвиток зв’язного мовлення
Спочатку я прочитаю вам текст, а ви слідкуйте. Зверніть увагу на те, що кожне речення починається великою літерою. У кінці ре­чень можуть бути різні знаки. Які саме? (Крапка, знак оклику, знак питання)
За малюнком підручника діти складають речення, будують зв’язну розповідь.
— Ми виходимо із замку і продовжуємо шлях. Попереду — ха­тинка на курячих ніжках.
Щоб вона повернулася до нас, потрібно відгадати кросворд.
2        Розгадування кроссворда
1)Запалили в чистім полі Квіти гарні, всі червоні. То палає влітку так Польовий червоний… (мак).
2) Мию, мию без жалю. Мию там, де брудно. Цю роботу я люблю,Та від неї худну. (Мило)
3) Мені мама з магазину Принесла в обгортці зиму,Я її за мить зігрів. Як? А дуже просто — з’їв. (Морозиво)
4) На дереві грається,Угору піднімається,На хвості гойдається. І зветься це малятко Веселе… (мавпенятко).

VI. Підсумок уроку
— Молодці! Баба Яга зраділа, що ми виконали завдання пра­вильно та швидко. Але хоче дещо перевірити.
— З яким звуком ознайомились сьогодні?
— Яку букву позначає цей звук?
— Назвіть слова, де ця буква зустрічається на початку й у кінці слова.
— Вам сподобалася подорож? А ось і наші подарунки. (Учитель роздає подарунки.)

Немає коментарів:

Дописати коментар