понеділок, 10 жовтня 2016 р.

Тема. Число і цифра 6. Написання цифри 6. Порівняння чисел у межах 6. Складання й читання прикладів на додавання за предметними малюнками
Мета:  познайомити з числом і цифрою 6, вчити співвідносити кількість предметів і число; формувати вміння утворювати число 6 шляхом додавання до попереднього числа 1; вчити писати цифру 6; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення.
Обладнання:  предметні малюнки, набори геометричних фігур і цифр.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба за картками.
Діти обчислюють приклад усно і показують карткою з числом відповідь.
2 + 1   3 + 1    4 + 1    2 + 3    1 + 2     3 + 2     1 + 3     1 + 4
2. Упорядкування ряду чисел
Розставити числа по порядку.
4 2 1 5 3
Прочитати числа. Скільки всього цифр записано? Яке число найменше? Яке число найбільше? Яке число передує числу 3? Яке число наступне за числом 2? Назвіть числа більші від 2? Які числа є сусідами числа 4?
3. Гра «Збери врожай». Повторення складу чисел 2–5
На дошці — макети кошиків, в яких є прорізи. На них написані числа. В руках у вчителя — силуети яблучок. На яблуках теж написані числа. Учень повинен обрати два яблука, які у сумі складають те число, яке написане на кошику. Яблук у вчителя багато.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з геометричним матеріалом. Ознайомлення з числом 6
— Покладіть на парту 5 кружечків. Додайте ще один кружечок. Скільки стало кружечків? Як утворилось число 6? (До 5 додали 1) Як називається число 5 по відношенню до 6?
— Отже, число 6 можна утворити шляхом додавання одиниці до попереднього числа 5.
Кількість предметів, а їх 6, позначається цифрою 6. На що схожа цифра 6? Число 6 нам трохи знайоме. У вас, мабуть, є кубики (показує), у кожного кубика 6 сторін.
Цифра 6 — немов замок:
Знизу круг, вгорі гачок.
2. Лічба предметів за підручником (С. 24, № 1)
3. Порівняння чисел у межах 6. Робота з картками доміно. Працюючи з картками, діти складають, читають і записують на дошці приклади.
4 + 2 = 6
3 + 3 = 6
2 + 4 = 6
5 + 1 = 6
1 + 5 = 6
1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 6
4 < 5
5 < 6
3 = 3
5 > 4
4 < 6
1< 6
2 < 6
6 > 3
Аналогічна робота проводиться за малюнками підручника (С. 24, № 2, 3).
4. Фізкультхвилинка (за вибором учителя)
5. Письмо цифри 6
— Цифра 6 складається з великого лівого півовалу та малого овалу. Ширина цифри внизу та вгорі однакова. Починаємо писати цифру 6 нижче правого верхнього кута від правої сторони клітинки, робимо заокруглення ліворуч, що переходить у лівий півовал, який внизу переходить в малий правий півовал, що з’єднується ліворуч з першим елементом вище середини клітинки.
Написання цифри 6.
III. Закріплення вивченого
1. Робота з індивідуальними картками
Розфарбувати стільки пелюстків, скільки показує цифра.
2. Весела задача
Поблукавши лісом трішки, їжачок знайшов грибницю,
Де росли три сироїжки, білих два і печериця.
Хто ж нам, дітки, відповість, скільки всіх грибочків? (6)
IV. Підсумки уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар