понеділок, 18 квітня 2016 р.

УРОК РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ТВОРУ-МІРКУВАННЯ «ЩО ТАКЕ ДОБРОТА?

Тема: «УРОК РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ТВОРУ-МІРКУВАННЯ «ЩО ТАКЕ ДОБРОТА?»»
Мета: засвоєня учнями знань про те, як складати текст-міркування на подану тему; збагачувати словник школярів новими словами; розвивати дитячу мовну творчість; виховувати любов, толерантність.
Обладнання та матеріали:  зошит, олівець, ручка
Тип заняття:комбінований

Хід уроку
І. Організаційний момент (1хв)
II. Актуалізація опорних знань учнів (6хв)
III. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів (5хв)
IV. Повідомлення теми, мети та завдань заняття (1хв)
V .Вивчення нового матеріалу(10хв)
VІ. Практична робота (21хв)
VІІ. Заключний етап (1хв)
І.Організаційний момент
-          Подивилися на мене. Усміхнулися! Готові до уроку? Молодці!
II. Актуалізація опорних знань учні
Фронтальне опитуваня
— Що таке текст? 
— Що таке тема тексту? головна думка? 
— Які види текстів ви знаєте? 
III.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
— Прослухайте добре відому вам пісню і скажіть, про що йтиметься на уроці. 
Звучить пісня «Якщо добрий ти» (сл. М. Пляцьковського, муз. Б. Савельєва) із мультфільма «Пригоди кота Леопольда». 
— Чи здогадалися, про що ми будемо говорити? 
IV. Повідомлення теми , мети та завдань уроку
V. Вивчення нового матеріалу
Гра «Мішечок доброти» 
— Уявіть, що добра чарівниця подарувала вам мішечок доброти. Спробуйте назвати речі, які могли б бути у мішечку. 
Гра «Квітка доброти» 
— Які слова «притягуються» до слова добро? (З-поміж поданих слів діти обирають необхідні і записують на окремих пелюстках квітки: допомога, співчуття, уважність, байдужість, вдячність, жадібність, чуйність, ласка, любов, злість, заздрість, турбота, ввічливість, ненависть, брехливість, справедливість.) 
— Що ж потрібно для справжньої доброї людини? 
Бесіда 
- Яке значення має слово доброта? 
- Що говорить нам про слово доброта орфографія? 
- Що повідомляє нам про слово доброта морфологія? 
— Доберіть до слова доброта спільнокореневі слова. (Добро, добріти, добрий, добросовісний, добросердечний, добродушний, доброзичливий, добряк, добродій) 
— Давайте ще раз вимовимо це слово і відчуємо його смак. Яке це слово за звучанням, за характером? (Добре, світле, красиве, ласкаве, мелодійне) 
Вправа «Образи доброти» 
— Діти, ви вже знайомі з одним із зображувальних засобів рідної мови — порівнянням. Ми живемо і постійно щось порівнюємо. А з чим можна порівняти доброту? 
— Удома ви мали дібрати образи доброти. 
(Діти вивішують на дошку образи доброти, які вони намалювали.) 
мама 
сонце  При сонечку тепло, а при матері добро. 
квітка  Доброта краще краси. 
серце  Добре серце прекрасніше, ніж всі розуми світу, разом узяті. 
дощ          Добре слово людині, як дощ у посуху. 
— Поміркуймо, що станеться зі світом, коли погасне сонце? 
— А якщо зникне доброта? 
— Напевно, тому так воює доброта зі своїми ворогами. А хто вони — вороги доброти? 
Фізкультхвилинка 
VІ. Практична роботи
Написання твору-міркування 
— А тепер настав головний момент нашого уроку — написання твору-міркування «Що таке доброта?». 
1) Робота з пам’яткою «Як працювати над твором». 
ЯК ПРАЦЮВАТИ НАД ТВОРОМ 
1. Зміст вашого твору має відповідати темі (про що ви будете писати) та головній думці (що ви будете стверджувати). 
2. Не пишіть зайвого (що не стосується теми висловлювання). 
3. Стежте за порядком викладу думок. 
4. Використовуйте відомі вам мовні засоби зв’язку між реченнями в тексті (займенники, слова, близькі за значенням та ін.) 
5. Дбайте про мовленнєве оформлення. 
2) Робота за таблицею «Текст-міркування». 
— Роздумувати, міркувати означає пояснювати, доводити щось, робити висновки, тобто напружено думати. А це дуже нелегко. Знання про те, як будується текст-міркування, допомагають пояснювати і доводити. 
— Із яких частин складається текст-міркування? 
Текст-міркування складається з твердження (того, що пояснюється); перейти до доказу (або пояснення) допоможуть «слова-місточки»: тому що, так як, справа в тому, що, пояснюється це тим, що. 
Після доказу — висновок, до нього можуть привести «слова-місточки»: тому, ось чому, таким чином, отже. 
Пам’ятайте: текст-міркування відповідає на одне із найцікавіших слів на світі — чому?. 
Діти, на партах у вас є також план вашого майбутнього твору та словник, який допоможе вам відповісти на запитання «Що таке доброта?». 
3) Складання твору в групах. 
Пазьчикові вправи
Самостійна робота учнів. 
Учні у групах пишуть твори. 
Презентація творів-міркувань 
— Яка група бажає презентувати свій твір-міркування? 
VІI. Заключний етап
1.      Рефлексія
— Так навіщо людям добро? 
— Добро нам потрібне, щоб стати справжньою людиною. Робіть добро просто так: не за винагороду, а за вдячний погляд! 
2.      Повідомлення домашнього завдання
Дописати твір в дома

Виставлення оцінок

Немає коментарів:

Дописати коментар