четвер, 14 квітня 2016 р.

ДІЛЕННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ДВОЦИФРОВІ З ОСТАЧЕЮ У ВИПАДКУ ДВОЦИФРОВОЇ ЧАСТКИ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ СЕРЕДНЬОГО АРИФМЕТИЧНОГО (ознайомлення)

ДІЛЕННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ДВОЦИФРОВІ З ОСТАЧЕЮ У ВИПАДКУ ДВОЦИФРОВОЇ ЧАСТКИ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ СЕРЕДНЬОГО АРИФМЕТИЧНОГО (ознайомлення)
Мета: ознайомити з діленням трицифрових чисел на двоцифрові з остачею у випадку двоцифрової частки, із задачами на знаходження середнього арифметичного; закріплювати вміння розв’язувати ускладнені задачі на знаходження четвертого пропорційного; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати уважність.
Обладнання та матеріали:  зошит, олівець, ручка
Тип заняття: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент (1хв)
II. Актуалізація опорних знань учнів (10хв)
IІI. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів (4хв)
IV. Повідомлення теми, мети та завдань заняття (1хв)
V. Вивченя нового матеріалу (9 хв)
VІ. Практична робота (14хв)
VІІ. Заключний етап (1хв)

І. Організаційний момент
 - Відкривайте ваші зошити запишіть число класна робота
ІI. Актуалізація опорних знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання 
2. Математичний диктант 
-  Множники 30 і 0. Знайти добуток. 
- Число 500 збільшити в 2 рази. 
- Число 500 збільшити на 2. 
- На скільки 120 більше 4? 
- У скільки разів 120 більше 4? 
- Ділене 60, дільник 20. Знайти частку. 
- Знайти добуток чисел 32 і 3. 
- Знайти різницю чисел 32 і 3. 
- Записати суму чисел 32 і 3. 
- На скільки 32 більше, ніж 3? 
- На яке число потрібно розділити 640, щоб отримати 80? 
- На яке число потрібно помножити 150, щоб отримати 600? 

Відповіді: 0; 1000; 502; 116; 30; 3; 96; 29; 35; 29; 8; 4. 
ІII. Мотивація навчально-трудової  діяльності  учнів
— Сьогоднішній урок ми присвятимо діленню. Ознайомимося з прийомами письмового ділення на одноцифрове число, повторимо правило знаходження остачі при діленні з остачею, будемо вчитися розв’язувати задачі з елементами письмового ділення на одноцифрове число. 
Це цікаво! 
Довгий час дію ділення не позначали ніяким знаком, а називали й записували словами. Знак дві крапочки (:) для позначення дії ділення почали використовувати в кінці XVII ст. На Русі слова-назви «ділене», «дільник», «частка» вперше на початку XVIII ст. почав використовувати Л. Ф. Магницький. 
— Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати приклади на ділення, використовуючи відомий знак і знайомі нам слова-терміни. 
IV. Повідомлення теми , мети та завдань уроку
ДІЛЕННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ДВОЦИФРОВІ З ОСТАЧЕЮ У ВИПАДКУ ДВОЦИФРОВОЇ ЧАСТКИ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ СЕРЕДНЬОГО АРИФМЕТИЧНОГО (ознайомлення)
Мета: ознайомити з діленням трицифрових чисел на двоцифрові з остачею у випадку двоцифрової частки, із задачами на знаходження середнього арифметичного;
V. Вивченя нового матеріалу
Робота за підручником (с. 157)
Завдання 993 (усно)
VІ. Практична роботи
Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки — раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два — присіли, руки вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати —
Може вже відпочивати.

1. Письмове виконання завдань з поясненням на дошці
Завдання 988.
785 : 23 = 34 (ост. 3);           438 : 12 = 36 (ост. 6);
356 : 34 = 10 (ост. 16);         1252 : 26 = 48 (ост. 4).
2. Зарядка для очей
V. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Завдання 989 (з поясненням на дошці)
Розв’язання
1) 1 ц 23 кг • 8 = 123 • 8 = 984 (кг) — маса 8 білуг;
2) 984 : 12 = 82 (кг) — маса одного осетра.
Відповідь:82 кг — маса одного осетра.
Офтальмологічна пауза
Завдання 990 (з коментуванням)
Розв’язання
1 спосіб
1) 222 : 37 = 6 (м) — купили тканини;
2) 6 : 3 = 2 (с.) — можна пошити.
Відповідь:2 сукні можна пошити.
2 спосіб
1) 37 • 3 = 111 (грн) — коштує тканина на одну сукню;
2) 222 : 111 = 2 (с.) — можна пошити.
Відповідь:2 сукні можна пошити.
Завдання 991 (усно)
Завдання 992 (з поясненням на дошці)
Розв’язання
1) 2 кг 200 г + 1 кг 600 г = 3 кг 800 г — маса двох кролів;
2) 3 кг 800 г : 2 = 3800 : 2 = 1 кг 900 г — середня маса.
Відповідь:1 кг 900 г — середня маса кролів.
VI. Заключний етап
1.         Рефлексія
-          Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?
-          Що здалося складним?
2.         Повідомлення домашнього завдання
Виканати    995,994

Немає коментарів:

Дописати коментар