вівторок, 12 квітня 2016 р.

ЛІСОСТЕП

Тема: «ЛІСОСТЕП »
Хід уроку
І. Організаційний момент (1хв)
II. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів (2хв)
III. Актуалізація опорних знань учнів (5хв)
IV. Повідомлення теми, мети та завдань заняття (1хв)
V .Вивчення нового матеріалу(14хв)
VІ. Практична робота (17хв)
VІІ. Заключний етап (5хв)
І Організаційний момент
-          Дзвінок давно вже пролунав, запарти нас усіх покликав
учнів

II. Актуалізація опорних знань учнів
1. Природнича розминка «Чи вірите ви?» 
- Чи вірите ви в те, що на Поліссі вирощують соняшники, помідори, кавуни? 
- Чи вірите ви в те, що на Поліссі вирощують картоплю, льон, жито, буряки? 
- Чи вірите ви в те, що на Поліссі виготовляють безліч речей з деревини? 
- Чи вірите ви в те, що у зоні мішаних лісів різноманітний тваринний світ? 
- Чи вірите ви в те, що у мішаних лісах мало грибів? 
- Чи вірите ви в те, що річки та озера мішаних лісів не багаті на рибу? 
- Чи вірите ви в те, що у зоні мішаних лісів створено Поліський заповідник? 
2. Тестування 
1. Де знаходиться зона мішаних лісів? 
а) На сході України; 
б) на півночі України; 
в) на півдні України. 
2. Зону мішаних лісів ще називають: 
а) українське Полісся; 
б) українське Поділля; 
в) українські степи. 
3. На Поліссі найпоширеніші: 
а) хвойні ліси; 
б) листяні ліси; 
в) мішані ліси. 
4. Який заповідник створено в зоні мішаних лісів? 
а) Канівський; 
б) Розточчя; 
в) Поліський. 
5. Які рослини є типовими для зони мішаних лісів? 
а) Горобина, крушина, ожина, ліщина; 
б) копитняк, барвінок, брусниця, чорниця; 
в) ковила, типчак, тонконіг, шавлія. 
6. У зоні мішаних лісів мешкають: 
а) зубри, олені, бобри, козулі, сайгаки, черепахи, антилопи; 
б) борсуки, лисиці, бізони, вовки, зебри, олені; 
в) їжаки, борсуки, зубри, ондатри, зайці, лисиці, дикі свині, бобри. 
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
 Розгадування анаграми 
СОЛІТЕПС 
(Лісостеп) 
— Ця природна зона розташована на південь від зони мішаних лісів. 
IV. Повідомлення теми, мети та завдань заняття
Тема: «ЛІСОСТЕП »
Мета: формування поняття про природні зони України; дати учням уявлення про лісостеп
V .Вивчення нового матеріалу
1. Робота з картою 
— Розгляньте карту природних зон України. 
— Покажіть на карті всі природні зони України. 
— Які природні зони знаходяться південніше зони мішаних лісів? 
— Якими кольорами їх позначено? 
— Де на території України знаходиться лісостепова зона? 
— Ця природна зона охоплює центральні області України. Знайдіть їх на карті, перерахуйте назви областей. 
— Зіставте фізичну карту і карту природних зон України. Які форми земної поверхні є в лісостеповій зоні? 
— Які водойми знаходяться на їх території? 
2. Робота за підручником (с. 138–142) 
Вправа «Мікрофон» 
Учні відповідають на запитання на с. 138. 
— Де розташована зона лісостепу? 
— Чому її так називають? 
— Які погодні умови у цій зоні? 
— Які ґрунти у ній переважають? 
— За малюнком 120 розкажіть про рослинний світ лісостепової зони. 
— За малюнками 121, 122, 123 розкажіть про тваринний світ лісостепової зони. 
— Чим займаються люди у цій природній зоні? 
— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника». 
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 142. 
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
Фізкультхвилинка
VІ. Практична робота
1. Гра «Незакінчене речення» 
У південній частині зони мішаних лісів значно тепліше і сухіше, ніж у північній, умови для росту дерев стають усе менш сприятливими, поряд із лісами значні площі займають поля і луки, поступово зона лісів переходить у... (лісостепову зону). 
Зона лісостепу називається так тому, що... (поряд із лісами значні площі займають поля і луки). 
У зоні лісостепу ростуть такі рослини, як... (ковила, типчак, стоколос, полин тощо). 
У зоні мешкають лисиця, черепаха, заєць; але там не зустрінеш... (зубра). 
2. Робота в парах 
— Позначте правильні відповіді. 
- У зоні лісостепу переважають такі ліси: 
а) березняки; 
б) соснові ліси; 
в) діброви. 
- Які заповідники створені в лісостепу? 
а) Асканія-Нова, Луганський; 
б) Поліський; 
в) Канівський, Медобори, Розточчя. 
3. Гра «П’ять речень» 
Учні у п’яти реченнях формулюють особливості лісостепової зони України. 
І. Заключний етап
1.     Рефлексія
 — Де знаходиться лісостепова зона? Покажіть на карті. 
— Яку форму має земна поверхня лісостепу? Яким кольорам вона відповідає?
2.             Повідомлення домашнього завдання
Опрацювати параграф
Виставлення оцінок

Немає коментарів:

Дописати коментар