Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на знаходження числа за двома
різницями
Мета: закріплювати вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії різних ступенів,
розв’язувати задачі на знаходження числа за двома різницями; удосконалювати
обчислювальні навички; виховувати уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 949
4 м 08 см · 25 = 408 · 25 = 10 200 см = 102 м;
9 кг 040 г · 95 = 9040 · 95 = 858 800 г = 858 кг 800 г;
14 ц 25 кг · 18 = 1425 · 18 = 25 650 кг = 25 т 6 ц 50 кг;
5 дм 8 см · 25 = 58 · 25 = 1450 см = 145 дм;
240 · 35 : 50 – 27 = 168 – 27 = 141;
30 800 – 28 400 : 40 · 3 = 30 800 – 2130 = 28 670.
2. Усні обчислення
Маса африканського слона 7 т 500 кг. Скільки знадобиться бурих ведмедів, щоб
урівноважити африканського слона, якщо один ведмідь важить 750 кг? (10 ведмедів)
Середня швидкість африканського слона 3 км/год, але якщо він злякається, то може
бігти зі швидкістю 30 км/год. У скільки разів збільшується швидкість слона, якого
налякали? На скільки кілометрів? (У 10 разів; на 27 км/ч)
Швидкість бегемота 3 км/год, а жираф рухається в середньому зі швидкістю 4 км/год.
На скільки більше кілометрів пробігає жираф, ніж бегемот, за 2 години? (4 · 2 – 3 · 2 =
2 км)
3. Робота за підручником (с. 151)
1) Складання і розв’язування рівнянь.
Завдання 950
1) 3 · x = 1000 + 500.
3 · x = 1500;
x = 1500 : 3;
x = 500 (г).
Відповідь: кабачок важить 500 г.
2) Розв’язання.
x + 200 = 500 + 5000;
x + 200 = 5500;
x = 5500 – 200;
x = 5300 (г).
Відповідь: кавун важить 5 кг 300 г.
2) Математичний диктант.
Завдання 951
1) 540 – 20 · 15 = 540 – 300 = 240;
2) 880 + 2400 : 60 = 880 + 40 = 920;
3) 650 · (200 : 4) = 650 · 50 = 32 500.
4. Повідомлення теми і мети уроку
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Робота за підручником (с. 151–152)
1) Усне виконання завдань.
Завдання 952
2) Письмове виконання завдань з поясненням на дошці.
Завдання 953
(984 : 24 + 1270) · 43 = (41 + 1270) 43 = 1311 · 43 = 56 373;
(349 + 828 : 36) · 68 = (349 + 23) · 68 = 372 · 68 = 25 296;
(4080 · 67 – 20 445) : 5 = (273 360 – 20 445) : 5 = 252 915 : 5 = 50 583.
2. Фізкультхвилинка
3. Робота над задачами (самостійно з наступною перевіркою)
Завдання 954
Під час повторення змісту задачі вчитель заповнює таблицю, розв’язання учні записують
самостійно. Зверніть увагу, що для розв’язання задачі в натуральних числах, треба змінити
числа в умові задачі.
Розв’язання
1) 455 – 325 = 130 (грн) — одержав перший маляр за 2 дні;
2) 130 : 2 = 65 (грн) — поденна оплата;
3) 455 : 65 = 7 (дн.) — працював перший маляр;
4) 325 : 65 = 5 (дн.) — працював другий маляр.
Відповідь: 7 днів працював перший маляр, 5 днів працював другий маляр.
Завдання 955
Розв’язання
1) 16 кг 450 г · 3 = 16 450 · 3 = 49 350 (г) — маса 3 посилок;
2) 12 кг 150 г · 2 = 12 150 · 2 = 24 300 (г) — маса 2 посилок;
3) 49 350 + 24 300 = 73 650 (г) — маса всіх посилок;
4) 100 000 – 73 650 = 26 350 (г) — менше.
Відповідь: на 26 кг 350 г — загальна маса всіх посилок менша за 100 кг.
Завдання 956
Розв’язання
1) 296 : 2 = 148 (м) — сума довжини і ширини;
2) 148 – 96 = 52 (м) — ширина;
3) 52 · 96 = 4992 (м 2 ) — площа.
Відповідь: 4992 м 2 площа ділянки.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що нового дізналися на уроці?
— Яке завдання було найцікавішим?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 957; 958 (с. 152).
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар