четвер, 31 березня 2016 р.

Ділення виду 45 780 : 60 і 299 600 : 700. Задачі на рух

Ділення виду 45 780 : 60 і 299 600 : 700. Задачі на рух

Мета: ознайомити учнів з діленням багатоцифрових чисел на розрядні числа;

вдосконалювати обчислювальні навички учнів; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 891

Розв’язання

Для огірків: 10 м · 8 м = 80 м 2 .

Для помідорів: 8 м · 8 м = 64 м 2 .

Для салата: 20 м – 10 м – 8 м = 2 м;

2 м · 8 м = 16 м 2 .

Завдання 892

966 : 42 = 23; 161 : 30 = 5 (ост. 11);

252 : 42 = 6; 275 : 40 = 6 (ост. 35);

40 928 : 8 = 5116; 23 · 43 = 989;

10 032 : 6 = 1672; 30 · 25 = 750.

2. Усні обчислення

Кругові приклади

240 · 4 120 : 4 300 – 60

32 · 100 30 · 90 600 – 480

2700 : 9 6400 : 8 400 · 16

3200 : 8 800 · 3 960 : 30

(240 · 4 = 960; 960 : 30 = 32; 32 · 100 = 3200; 3200 : 8 = 400; 400 · 16 = 6400; 6400 : 8 = 800;

800 · 3 = 2400; 2400 : 4 = 600; 600 – 480 = 120; 120 : 4 = 30; 30 · 90 = 2700; 2700 : 9 = 300;

300 – 60 = 240)

3. Математичний диктант

 Знайдіть від добутку чисел 80 і 20.

 Сума двох чисел 162. Перший доданок 92. Знайдіть другий доданок.

 У скільки разів різниця чисел 47 і 29 менше 36?

 Яке число потрібно помножити на 3, щоб отримати 336?

 Третя частина невідомого числа дорівнює 25. Чому дорівнює число?

 Зменшіть число 3001 на 3.

 Число 750 зменште у 5 разів.

 Знайдіть від добутку чисел 18 і 5.

 Яке число потрібно розділити на 17, щоб отримати частку 200?

 Від якого числа потрібно відняти одиницю, щоб отримати 5000?

Відповіді: 1200; 70; 2; 112; 75; 2998; 150; 20; 3400; 5001.

4. Робота за підручником (с. 142)

Завдання 893

457 : 60 = 7 (ост. 37);

378 : 60 = 6 (ост. 18).

5. Актуалізація знань, постановка проблемного питання, повідомлення теми

і мети уроку

Усне розв’язування прикладів «ланцюжком»

240 : 60 = 4 3600 : 40 = 90 84 : 12 = 7 96 : 24 = 4

60 · 7 = 420 90 · 7 = 630 220 · 3 = 660 140 · 3 = 420

14 560 : 70 = ?

— Які прийоми обчислень вам відомі? Які ще необхідно вивчити?

III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за підручником (с. 142)

Завдання 895; 896

2. Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Письмове виконання завдань з поясненням на дошці

Завдання 897

1) 11 480 : 40 = 287

2) 26 880 : 70 = 384 Перевірка: 384 · 70 = 26 880

2. Пальчикова гімнастика

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

Завдання 894 (колективно)

Розв’язання

1) 30 – 20 = 10 (км/год) — швидкість гусеничного трактора;

2) 30 + 10 = 40 (км/год) — загальна швидкість тракторів;

3) 120 : 40 = 3 (год) — проїдуть.

Відповідь: через 3 години відстань між тракторами буде 120 км.

Завдання 898 (самостійно)

Розв’язання

1) 480 : 6 = 80 (км/год) — швидкість автомобіля;

2) 80 : 4 · 3 = 60 (км/год) — швидкість мотоцикла;

3) 480 : 60 = 8 (год) — потрібно мотоциклу.

Відповідь: за 8 годин мотоцикл подолає відстань 480 км.

Завдання 899 (колективно)

1) 92 : 2 = 46 (км) — півдороги;

2) 46 : 2 = 23 (км) — залишилося проїхати.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Продовжіть речення.

 На уроці я вчився...

 Мені було цікаво...

 Складним здалося...

 Хочу ще краще навчитися...

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 900; 901 (с. 144).

Немає коментарів:

Дописати коментар