Ділення виду 45 780 : 60 і 299 600 : 700. Задачі на рух
Мета: ознайомити учнів з діленням багатоцифрових чисел на розрядні числа;
вдосконалювати обчислювальні навички учнів; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 891
Розв’язання
Для огірків: 10 м · 8 м = 80 м 2 .
Для помідорів: 8 м · 8 м = 64 м 2 .
Для салата: 20 м – 10 м – 8 м = 2 м;
2 м · 8 м = 16 м 2 .
Завдання 892
966 : 42 = 23; 161 : 30 = 5 (ост. 11);
252 : 42 = 6; 275 : 40 = 6 (ост. 35);
40 928 : 8 = 5116; 23 · 43 = 989;
10 032 : 6 = 1672; 30 · 25 = 750.
2. Усні обчислення
Кругові приклади
240 · 4 120 : 4 300 – 60
32 · 100 30 · 90 600 – 480
2700 : 9 6400 : 8 400 · 16
3200 : 8 800 · 3 960 : 30
(240 · 4 = 960; 960 : 30 = 32; 32 · 100 = 3200; 3200 : 8 = 400; 400 · 16 = 6400; 6400 : 8 = 800;
800 · 3 = 2400; 2400 : 4 = 600; 600 – 480 = 120; 120 : 4 = 30; 30 · 90 = 2700; 2700 : 9 = 300;
300 – 60 = 240)
3. Математичний диктант
Знайдіть від добутку чисел 80 і 20.
Сума двох чисел 162. Перший доданок 92. Знайдіть другий доданок.
У скільки разів різниця чисел 47 і 29 менше 36?
Яке число потрібно помножити на 3, щоб отримати 336?
Третя частина невідомого числа дорівнює 25. Чому дорівнює число?
Зменшіть число 3001 на 3.
Число 750 зменште у 5 разів.
Знайдіть від добутку чисел 18 і 5.
Яке число потрібно розділити на 17, щоб отримати частку 200?
Від якого числа потрібно відняти одиницю, щоб отримати 5000?
Відповіді: 1200; 70; 2; 112; 75; 2998; 150; 20; 3400; 5001.
4. Робота за підручником (с. 142)
Завдання 893
457 : 60 = 7 (ост. 37);
378 : 60 = 6 (ост. 18).
5. Актуалізація знань, постановка проблемного питання, повідомлення теми
і мети уроку
Усне розв’язування прикладів «ланцюжком»
240 : 60 = 4 3600 : 40 = 90 84 : 12 = 7 96 : 24 = 4
60 · 7 = 420 90 · 7 = 630 220 · 3 = 660 140 · 3 = 420
14 560 : 70 = ?
— Які прийоми обчислень вам відомі? Які ще необхідно вивчити?
III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Робота за підручником (с. 142)
Завдання 895; 896
2. Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Письмове виконання завдань з поясненням на дошці
Завдання 897
1) 11 480 : 40 = 287
2) 26 880 : 70 = 384 Перевірка: 384 · 70 = 26 880
2. Пальчикова гімнастика
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
Завдання 894 (колективно)
Розв’язання
1) 30 – 20 = 10 (км/год) — швидкість гусеничного трактора;
2) 30 + 10 = 40 (км/год) — загальна швидкість тракторів;
3) 120 : 40 = 3 (год) — проїдуть.
Відповідь: через 3 години відстань між тракторами буде 120 км.
Завдання 898 (самостійно)
Розв’язання
1) 480 : 6 = 80 (км/год) — швидкість автомобіля;
2) 80 : 4 · 3 = 60 (км/год) — швидкість мотоцикла;
3) 480 : 60 = 8 (год) — потрібно мотоциклу.
Відповідь: за 8 годин мотоцикл подолає відстань 480 км.
Завдання 899 (колективно)
1) 92 : 2 = 46 (км) — півдороги;
2) 46 : 2 = 23 (км) — залишилося проїхати.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Продовжіть речення.
На уроці я вчився...
Мені було цікаво...
Складним здалося...
Хочу ще краще навчитися...
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 900; 901 (с. 144).
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар