неділю, 16 жовтня 2016 р.

Тема. Письмо великої букви М («ем»), складів, слів із нею
Мета: вчити писати велику М («ем»), поєднувати її з вивченими літерами; розвивати вмін­ня списувати речення з рукописного та друкованого шрифту, удосконалювати вміння будувати звукові моделі слів, порівнювати, працювати за зразком; виховувати спо­стережливість, уважність, вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання.
Обладнання: демонстраційні картки з друкованими й рукописними літерами, каса, предметні ма­люнки, фішки для звукових моделей, плакат «Правильно сиди під час письма», девіз, малюнки з гімнастикою для очей; посібник (Македонова Л. А., Мачнева О. М. «Навчання каліграфічного письма. 73 алгоритми написання українських літер та графічних знаків»: посібник для учителів. — Херсон, 2005).
Хід уроку
I. Організаційний момент
— Діти, розпочинаємо урок. Поверніться один до одного, поди­віться в очі, приємно усміхніться і збережіть цей лагідний настрій на весь урок.
Девіз:
Лиш дзвінок на урок продзвенить,
Стане кожний серйозним в ту мить.
Бо роботи багато у нас,
І дружно працює наш клас.
II. Актуалізація опорних знань учнів
1 Повторення вивченого про звуки і букви
— Які букви позначають голосні звуки?
— Покажіть, де вони живуть у касі.
— Які букви позначають вивчені приголосні звуки?
— Покажіть їх у касі.
— Коли пишемо велику букву?
— Доберіть кілька імен, щоб починалися на букви, які ви вже вивчили. (Відповіді учнів.)
2 Робота із загадкою
— Послухайте і відгадайте загадку.
Хто у Африці живе, цілий день банан жує?
Дражнить всіх мале звірятко.
Хто це, дітки?.. (Мавпенятко).
— Викладіть фішками звукову схему слова мавпа.
— Придумайте їй ім’я, щоб починалося на м.
— З якої літери ми будемо писати ім’я мавпочки?
— Які ще імена починаються на цю літеру?
— А чи зможемо ми записати ці імена? (Ні) Правильно, адже ми ще не вміємо писати велику літеру М.
Фізкультхвилинка
Ви втомились?
Саме час дружно відпочити,
І знайому фізхвилинку
В гості запросити.
Ми писали, ми трудились,
Наші пальчики втомились,
А щоб далі нам писати,
Треба пальці розім’яти.
Руки вгору потягніть
І до сонця підстрибніть!
Всі присядем, встанем враз.
Знов чекає праця нас!
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ми будемо вчитися писати велику букву М («ем»).
IV. Вивчення нового матеріалу
— Розгляньте велику рукописну літеру М. Чим вона подібна до друкованої?
Чим відрізняється? Які елементи вам уже відомі?
— Велика буква М («ем») складається з трьох елементів: довгої прямої похилої лінії, що починається із заокруглення, і двох до­вгих прямих, заокруглених унизу праворуч.
Робота в зошиті (с. 27)
Повторення відомостей про правильне розташування зошита на парті, тримання ручки, поставу.
Зошит швидко розгортаю
Руку правильно тримаю,
За поставою слідкую.
З чистотою я дружу,
На «відмінно» напишу.
1 Письмо довгої похилої, що починається із заокруглення внизу
— Починаємо писати трохи вище нижньої рядкової лінії. Веде­мо вниз до нижньої лінії робочого рядка. Торкнувшись нижньої рядкової, заокруглюємо вправо. Ведемо довгу пряму похилу вгору до верхньої міжрядкової лінії.
Учні «пишуть» елемент у повітрі.
2 Письмо довгої прямої, що заокруглюється внизу праворуч і продовжується до верхньої міжрядкової лінії
— Починаємо писати на верхній міжрядковій лінії. Ведемо пря­му лінію вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка. Заокруглює­мо вправо. Ведемо вгору довгу пряму до верхньої міжрядкової лінії.
Учні «пишуть» елемент у повітрі.
3 Письмо довгої прямої, що заокруглюється внизу праворуч
— Починаємо писати на верхній міжрядковій лінії. Ведемо до­вгу пряму лінію вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка, заокруглюючи праворуч, доводимо до середини робочого рядка.
Учні «пишуть» елемент у повітрі.
4 Почергове письмо елементів під рахунок
5 Письмо букви М («ем»)
— Велика буква М («ем») складається з трьох елементів: довгої прямої похилої лінії, що починається із заокруглення, і двох до­вгих прямих, заокруглених унизу праворуч.
Алгоритм написання великої букви М («ем»)
— Пишемо під рахунок і-раз, два-і, три-і.
— Заплющте очі. Спробуйте написати велику букву М («ем») у повітрі. Потім обведіть букву в зошиті до кінця рядка. Роздивіть­ся, чи правильно ви це зробили. Підкресліть олівцем букву, яка вам сподобалась. Наступний рядок напишіть самостійно.
Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
Широко розплющу очі,
Роздивлюсь усе охоче.
Потім мружусь, наче киця,
І заплющую очиці!
Вправу повторити 5 разів.
А тепер нове завдання —
Оченятам тренування.
Раз — поглянь у далечінь,
Два — в долонці відпочинь.
Пальчикова гімнастика

ЗАМОК
Ой, який складний замок!
Треба відімкнути:
Похитали, потрусили,
Ще й постукали — й відкрили.
Пальці переплетені «в замку». Похитувати долонями в різні боки,потім трусити руками, стукати зап’ястями, розчепити долоні і показати.
6 Письмо буквосполучень
Учитель звертає увагу учнів на поєднання букв. Під час напи­сання слова мама нагадує дітям поєднання першого складу з дру­гим (безвідривне).
V. Узагальнення вивченого матеріалу
1 Списування друкованого речення
— Прочитайте речення. Скільки слів у цьому реченні? Прочи­тайте перше слово. Якими літерами, друкованими чи рукописни­ми, записано речення?
Біля дошки один учень робить схему цього речення.
— Запишіть речення рукописними літерами. Перевірте, чи правильно записали речення.
2 Робота з віршиком
— Уважно послухайте вірш і скажіть, про кого в ньому йдеться?
Під лист заховалась червона малинка,
Та ягідки стиглі Маринка знайде.
Їх ручка зриває уміло маленька
Й плоди соковиті у кошик кладе.
Братик Михайлик Маринку питає:
— Коли ми додому із лісу підем?
Яку в іменах на початку, хто знає,
Ми літеру пишем? Підказуйте!.. (М)
(У вірші йдеться про Маринку і Михайлика.)
— Які ще імена починаються з цієї букви?
— Які цифри «дружать» з літерою м? (Сім, вісім)
VI. Підсумок уроку
— Яку букву вчилися писати?
— Назвіть імена, які починаються буквою М.
— З якої букви їх писатимемо?
— Коли ще будемо писати велику букву М?

Немає коментарів:

Дописати коментар