неділю, 16 жовтня 2016 р.

Закріплення знань про звукові значення вивчених букв

Тема. Закріплення знань про звукові значення вивчених букв
Мета: продовжити роботу над засвоєнням вивчених букв, їх звукових значень; поповнювати активний словниковий запас учнів; формувати навички читання слів та речень з ви­вченими буквами, уміння читати, розмовляти відповідно до норм літературної мови; виховувати любов до природи, старанність, почуття дружби й товариськості.
Обладнання: каса букв, картки зі складами, предметні малюнки, звуко-складові та звуко-буквені схеми, малюнок корабля, карта подорожі, вірш, чистомовка, схеми речень, човники зі словами, сигнальні картки.
Хід уроку
I. Організація класу
Сядьте, діти, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
Мені, діти, усміхніться,
Веселіше подивіться.
II. Повідомлення теми і завдань уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну відому, в країну чудову,
В країну звуків і букв нашої мови.
— Наша подорож — до країни Букв і Звуків, які ми вже вивчили.
Учитель демонструє карту подорожі.
— Під час подорожі ми зупинимося в трьох портах:
— А на чому ми подорожуватимемо? (На кораблі)
Учитель вивішує на дошку малюнок корабля.
— Давайте уявимо собі цей корабель. Який він?
III. Повторення вивченого матеріалу
— Спочатку нам слід підготуватися до подорожі. Давайте разом пригадаємо, як правильно сидіти за партою. (Відповіді учнів.)
— Щоб добре читати під час подорожі, проведемо мовленнєву розминку.
1 Читання чистомовки
Діти повторюють чистомовку «луною» за вчителем, потім — самостійно.
Ато-ато-ато — чистомовок є багато.
Ті-ті-ті — та найкращі будуть ті,
Ята-ята-ята — що поможуть вам, малята,
Ув-ув-ув — ротик щоб слухняним був!
— Нам уже час рушати в подорож!
Ось ми на місці призначення — у порту «Букви». Доки ми плив­ли, з цього порту нам надіслали телефонограму, у якій повідомля­ється, що в країні з’явилися жуки-буквоїди. Вони з’їли букви у скоромовці. Ми маємо допомогти відновити пошкоджені букви.
Гра «Зникла буква»
М..ркву, перець і г..рбуз
П..сад..в ст..рий дід..сь.
Пест..в їх та п..лив..в —
Г..рн..й ..рож..й зібр..в.
— Подумайте, які саме букви полюбляють жуки-буквоїди? На­звіть їх.
— Якими звуками позначаються ці букви? (Учні називають звуки.)
— Які це звуки? (Голосні) Які ще бувають звуки? (Приголосні)
— Назвіть приголосний, який ви вивчили. (Звук [м])
Гра «Утвори та прочитай склади»
— Утворіть слова зі складів ма, ми, мо так, щоб ці склади були на початку слова і в кінці. (Малина, мама, мило, сидимо і т. ін.)
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки,
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть.
Пострибайте кілька раз,
За роботу, все гаразд.
— Ми минули порт «Букви» і наближаємося до порту «Слова».
Гра «Знайди будиночки»
— Схеми загубили свої будиночки — слова. Допоможіть, з’єднайте схеми з відповідними малюнками.
Гра «Поділи слово на склади»
Учитель показує предметні малюнки. Перший ряд називає предмет, який зображений, другий ряд ділить слово на склади, тре­тій — вказує, на який склад падає наголос.
IV. Узагальнення вивченого матеріалу
— Час вирушати до останнього порту. Перешкод для корабля немає. Ми — у порту «Речення».
Фізкультхвилинка (вправи для очей)
1. Голова нерухома. Підняти очі вгору, опустити вниз. Подивити­ся вправо, потім — вліво. Повторити 6–8 разів.
2. Відкинутись на бильце стільця. Вдихнути. Нахилившись упе­ред до кришки парти, видихнути. Повторити 5–6 разів.
3. Руки витягти уперед, подивитись на кінчики пальців, підняти руки вгору (вдихнути), стежити очима за руками, не піднімаю­чи голови, руки опустити (видих). Повторити 4–5 разів.
Гра «Склади речення за даними схемами»
Гра «Зберемо човники»
Плаче гірко вовченя:
Скільки клопоту щодня!
Тільки човники збере,
Знов їх вітер рознесе.
Допоможем вовченяті
Його човники зібрати.
— На човниках зображені слова. Слід розмістити їх у певному порядку, щоб вийшло речення.
— Прочитайте речення з різними інтонаціями. (Я співчуваю; запитую; обурююсь; насміхаюсь...)
Гра «Художники»
— Намалюйте малюнок до цього речення.
— Надрукуйте на аркуші це речення. Підкресліть однією рис­кою букви, які ви вже вивчили.
— Якими звуками позначаються ці букви?
— Чим відрізняються приголосні звуки від голосних?
— Наша подорож вже добігла кінця! Ви добре впоралися з усіма завданнями. Молодці!
V. Підсумок уроку
— Ви сьогодні були розумними, уважними, організованими мандрівниками.
— Вам сподобався урок? (Якщо так, учні піднімають зелений кружечок, якщо ні — червоний.)

Немає коментарів:

Дописати коментар