четвер, 4 травня 2017 р.

Година спілкування з елементами тренінгу "Зроби свій вибір на користь здоров’я"


Зроби свій вибір на користь здоров’я

Мета:
засвоєння знань про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на здоров’я; формувати бачення та усвідомлення учасниками власних пріоритетних цінностей, необхідних для повноцінного життя; виховувати ціннісне ставлення до власного здоров
я

Хід заняття

Доброго дня, діти!

Сьогодні перед нами стоїть завдання –  визначити, що таке здоров’я, яке значення воно має в житті людини, і наскільки наше здоров’я залежить особисто від нас самих.

1.     Вправа « Коло асоціацій зі словом «здоров’я» (15хв.)

Мета: активізувати учасників для виконання наступної вправи, створити позитивний настрій.

А зараз я пропоную кожному з вас по черзі назвати асоціацію до слова «здоров’я». Ви можете пропонувати будь-яке слово, яке перше з’являється у вас в думках, коли ви чуєте слово «здоров’я».

( на екрані компютера (проектора) зявляється слайд з переліком компонентів здоровя діти знаходять ті, що вони назвали)

Отже, ми з вами з’ясували з чим у кожного з вас асоціюється слово «здоров’я». Всі наші асоціації позитивні (посмішка, сонце, радість, успіх і т.д.).

Молодці, давайте ж дамо визначення слову здоровя

(Діти дають визначення) А здоровя це лише тоді коли нічого не болить?

Підніміть ручки до гори ті хто вважає що буди засмученим, або в поганому настрої все одно означає бути здоровим. Гаразд. А чи здатні ви в такому стані займатися звичайною роботою? Опустіть ручки ті хто каже «ні».

Ви всі опустили ручки. Отже здоровя це не лише фізичний стан, а також стан душевної емоційної рівноваги.

Давайте подумаємо, що ж може негативно вплинути на наше здоров’я? Так, екологія, неправильне харчування, звички, азартні ігри і т.д.

( на екрані компютера (проектора) зявляється зображення факторів що негативно впливають на здоровя)



Дослід

Якби я запитала у вас про те, якому напою ви віддаєте перевагу: воді, сокові, молоку чи Кока-Колі, то скільки з вас обрали Кока-Колу? (піднімаю вгору пляшку з цим або іншим солодким напоєм).

Чому? (вона приємна на смак, вона солодка, вона допомагає мені не спати, вона вгамовує спрагу).

1.                Здається я не помиляюсь, що більшість з вас купують напої, подібні до Кока-Коли. Я також думаю, що дехто з вас уже встиг прочитати список інгредієнтів, з яких складаються ці напої, на пляшках, а дехто ще ні. Що ж входить до складу Кока-Коли? (цукор або його замінник, кофеїн, сироп із кукурудзи, харчові барвники, консерванти, газована вода і т.д.)

Як ви думаєте, що б могло трапитись, якби я додала ще один новий інгредієнт до цього напою?
(змінився б смак, покращився б смак, змінився б колір, погіршився б смак).

Я збираюсь додати до Кока-Коли трошки солі. (кидаю у склянку стільки солі, щоб рідина почала сильно булькати).

Як те, що я додала дуже маленьку кількість солі, може вплинути на вигляд Кока-Коли? Як це вплине на її смак? Можливо, із вас хоче скуштувати її? (заохочую учнів, запевняю що смак рідини майже зовсім не змінився).

(кидаю ще трошки солі у склянку)

А що трапиться, коли я додам удвічі більше солі, ніж у перший раз? (буде вдвічі більше бульбашок, поміняється колір, зміниться смак).

Що ви бачите зараз? У мене не виходить та ж сама реакція. Можливо, нам треба ще більше солі.(додаю ще солі у склянку).

Як ви думаєте, чому у нас не відбувається та ж сама реакція, що і першого разу? Цікаво, як сіль вплинула на Кока-Колу? Можливо, хтось скуштує її зараз?

(заохочую учнів, щоб вони скуштували її. Смак буде більш солоним, але не жахливим).)

Яка вона на смак? (солона)

Чи вона така ж газована, як на початку? (Ні, рівень газованості рідини значно знизився)

2.                     Проведемо наступний експеримент. Я наливаю пів склянки Кока-Коли, а тепер додам трішки молока, перемішаю. Скажіть що відбулося

(кока-кола побіліла, молоко зкипілось, молоко випало в осад)

Чи скуштували б ви її зараз (ні)

Проведемо той самий експеримент з водою. Що відбулося?

Наскільки корисною є Кока-Кола зараз? Чи відповідає вона своєму справжньому призначенню? (Ні, не дуже.)

Як би ви пояснили хімічну реакцію в нашому експерименті, уявивши собі замість Кока-Коли наш організм, а замість солі та молока – негативні фактори, які впливають на наше здоров’я? (Спочатку нам здається, що він не завдає нам ніякої шкоди, але чим більше цього негативу, тим сильніший їхній вплив на наш організм)

Тепер перед вами склад чіпсів та сухариків. Прочитайте склад, порахуйте кількість компонентів.

(діти читають, рахують)

Виконали? То скільки компонентів в чіпсах, а в сухариках?

А чи відомі вам всі компоненти чи є такі що ви не знаєте (Е616, Е 203, бензонат натрію)

Діти, а як ви гадаєте чи несуть користь вашому організму ті компоненти, що виробник зашифрував цифрами і навіть не вказав їх назви (мабуть ні, шкодять)



2.     Вправа  «Силуєт» (10 хв)

Розбийтеся на три групи. В кожної групи на парті є аркуш паперу, кольорові олівці, фломастери. За 10 хвилинви маєте зобразити модель здоров’я, в яку можуть входити всі складові здоров’я.

(Групи представляють свою модель.)
А  тепер обміняйтесь своїми моделями. Тепер перед вами стоїть завдання «зруйнувати» модель. Ви маєте зобразити чинники, що руйнують здоров’я.
(учні малюють, записують негативні фактори)
 Що ви відчували, коли руйнували чужу модель здоров’я?
 (жаль, співчуття) Чи легко відновити зруйноване? (так, але важко, ні )
Висновок: відновити зруйноване дуже важко, тому треба берегти те, що маємо.
Це завдання проведене не випадково, одним із чинників здоров’я, що руйнує його є шкідливі звички.

Шкідливі звички:
 - Вживання алкоголю;
 - Тютюнопаління;
 - Вживання наркотичних речовин;
 - Переїдання;
 - Надмірне захоплення будь-чим (комп'ютерні ігри, перегляд телепередач та ін.);

(показ слайдів з зображенням шкідливих звичок)

1.     Вправа «Кордон» (7 хв.)

А зараз я пропоную всім вам піднятися, щоб взяти участь у наступній вправі. Ви всі стаєте в одну колону (уявний кордон). Я зачитуватиму вам твердження, а ви подумки повинні будете визначити своє ставлення до почутого. Ті, хто погоджується із даним твердженням повинні зробити крок вправо, ті, хто не погоджується – крок вліво, хто сумнівається або не впевнений у своєму виборі – залишається на кордоні. Отже, слухаємо перше твердження:

1.     Можна бути здоровим якщо ти матеріально забезпечений.

2.     Якщо їсти чіпси, то нічим не захворієш.

3.     Перша спроба вживання легкого наркотику не шкідлива.

4.     Якщо спробувати алкоголь в компанії нічого не буде.

5.     Здоров’я людини повністю залежить від її поведінки.

6.     Спортсмен – здорова людина.

7.     Коли палиш виглядаєш круто.

8.     Шкідливі звички – це хвороба?

Не бійтесь висловити свою думку, говоріть так, як ви вважаєте.

Отже, ми провели з вами цю вправу з метою обміну думками, кожен з вас висловив своє бачення проблеми, почув думки інших. Зробив для себе певні висновки.

Наш тренінг підходить до свого завершення, але на прикінець ми проведемо звами останню вправу

Гра-розминка „Емоція по колу” (5 хв)
Мета: зняти емоційну напругу, пожвавити роботу.
Сядьте в коло. Тепер  кожен по черзі за допомогою міміки передає якусь емоцію, всі інші один за одним її повторюють. І так за часовою стрілкою, поки не дойдем до того з кого розпочали (діти показують емоції)

Підсумок

Тепер зробимо підсумок, висновок. Давши відповідь на декілька запитань

То що таке здоровя? (відповідб учнів)

А відкого залежить здоровя (від нас самих).


Немає коментарів:

Дописати коментар